[Linux] Re: [Linux] Re: Ynt: diski bölmek

From: Baris SiMSEK (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Thu 14 Jun 2001 - 14:54:33 EEST

On Thu, Jun 14, 2001 at 03:00:51PM +0300, Burak DAYIOGLU wrote:

> Mesafe aradaki byte sayisi olarak ele aliniyorsa artabilir. Bir distaki
> ve onun hemen icindeki silindire yerlesir ve aslinda ayri disk
> bolumlerinde (partition) yer aliyor olamazlar mi?

> Buna kabul ama bunun disk bolumlendirmesi ile bilesik bir etkisi
> olabilecegini hala kabul edemiyorum; ikna olamadim. Bence bu veriler
> sizin ulastiginiz sonuca ulasmamizi saglamaz. "Partitioning, verilerin
> ulasimi acisindan bakildiginda I/O performansini dusurur" genellemesi
> yapilamaz bence... Gecerli oldugu ve olmadigi durumlar olacaktir.

> Windows'un dosya sisteminden soz ediyorsunuz gene... Ben
> [...]

Konuyu acmisken birsey ekleyeyim,
Bir yerde linux ext2'nin 1-2GB 'dan buyuk dosyalari handle edemedigini okumustum. 32 bit olmasindan kaynaklaniyor. Su an 2GB'lik bir log dosyamiz var fakat kullanamiyoruz. 1 ay once okudugum basima geldi. Bu konuda yaniliyor muyum, yeni bir gelisme oldu mu? sizin fikriniz...

--

- barI$ -

-- Attached file included as plaintext by Listar --