[Linux] Re: QT ve GTK lütfen bitsin

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 14 Jun 2001 - 14:30:06 EEST

Serdar KOYLU wrote:
> Ben yeni baslayan birisine, oturup Ciddi bir Muhasebe uygulamasina
> girmesini tavsiye etmem. Oncelikle ogrenmek icin, is yapmasa bile

yeni baslayan da nerden cikti? yeni baslayan demedim ki? Ogrenim
surecine
programlama dilleri ve RAD etkisi ile ilgili bir tartisma da yapmiyoruz.

Tartisma, RAD tool'lari ne zaman kullanilir, ne zaman kullanilmaz degil
miydi?

> Bu ne tur uygulama yapmak istediginize gore degisir. Eger siz, bilesen
> ureticisinin ufuklarindan oteye gitmeyi dusunmuyor, siradan basit
> uygulamalar yapmak istiyorsaniz benim durumuma pek dusmezsiniz. Fakat

niye ki? Adamin ufkunu zorlarken adamin yazdigi bilesenlerin disinda
bilesenler kullanmak, kendi yazdiklarimi mevcutla harmanlamak tum
RAD'cilarin yaptigi degil midir?

> hakikaten ozgun, baskalarinda olmayan ozellikler koymak istiyorsaniz bu
> kaliplari asmaya mecbursunuz. Aksi benim mantaliteme uymuyor. Eger

Asilan bir kalip yok ki? Adam bir framework ortaya koyuyor, ilgili
bilesen
kitapliklarini veriyor. Onu baz alip ne yaparsam yaparim...

> Sonrasinda, bu toollarin beni getirecegi yer, bugun neyse yarinda odur.
> Oysa bence iki gununuz esitse zarardasiniz. Cunku bu toollar herkesin
> gozunun onunde duruyor zaten. Siz onlari standart kullanimda
> kullanirsaniz, yarin sizinkinin aynisini yapanlar cikar, pazarinizi
> daraltir.

Yazilim sanat isi degil ki, birinin yaptigini oteki yapamasin? Yeterli
bilgi birikiminiz varsa neyi isterseniz onu yapabilirsiniz. Sadece alan
bilgisine sahip olmaniz lazim...

> calisacak bir ticari uygulama gelistiriyorum. Gittim tembellikten True
> DBGrid, True DataControl kullandim. Hepsini yazdim, yazdim.. Sonunda
> denemeye giristim. 1. Satiri girince sorun yok, 2. Satiri girince TDC
> Sapitiyor, dolduruyor faturaya 250.000 Bos satir.. Bu doluncaya kadarda
> yaklasik 20 dk. geciyor. ComponentOne'nin cevabi, "Bu bizim bir hatali
> pointer kullanmamizdan. Ama yeni versiyona kadar beklemelisiniz" oldu.

Kullandiginiz bilesenlerden bazisinda boyle hatalarin var olmasi cok mu
abuk? Kaynak kodu ile lisanslanan bir bilesen kullanabilirdiniz... Boyle
bir bilesen yoksa ya alternatifini yazarsiniz (siz bunu secerdiniz) ya
da
kaderiniz uzerine kumar oynayip (alternatif yazmayi geciktirip) mevcut
bilesenin ustunden devam edersiniz.

> keyfi kaldi ki bu isin ? Dikkat edin, ele gelir hic bir program bu
> bilesenleri ve RAD toollari kullanmaz. Inanin iki kontrolu ayni boyda,
> sagdan hizali, ayni yukseklikte yapmak icin kod kullanmak Form dizayner
> kullanmaktan cok daha kolaydir. Farki soyle aciklayayim. "rm -f

Ben hala karsit fikirdeyim. Begendim bir cok uygulama programi VB ile,
Delphi ile ya da C++ Builder ile yazilmis durumda. Exe'lerin uzerinde
strings calistirin gorun...

> *aa*.gz" ile mi, kfm icinden gz uzantili dosyalari teker teker tiklatip
> sil vs. ugrasmak mi kolaydir ?

kesinlikle cok farkli seyler...

selamlar,
-bd