[Linux] RE: [Linux] Re: QT ve GTK lutfen bitsin

From: Ercihan TOPRAKCI (ercihan@ie.metu.edu.tr)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 15:09:59 EEST

Selamlar
Listeye yeni uye oldum 1 1.5 ay kadar daha once i815 sorunu icin mail
atmistim. Neyse Red Hat kurdum. Belki ayni sorunu yasayanlar icin soyluyorum
XFree86 nin yeni surumlerinde 4 ve uzeri bu kart dogrudan taniniyor. Pek
sorunsuz demeyecem ama calsiyor. Ekranda anormal titremeler oluyor. ( cozum
icin fikri olanlardan yardim bekliyorum )Henuz cozemedim. Ama uzerinde
calisiyorum. Bilgisayar dunyasinda imkansizin olmadigini dusunuyorum.

Linux daha oncede ilgi duyuyordum. Ama henuz cok yeni kendime ait bir Linux
server im var. Daha tam windows dan kurtulmadim ama gerekli (gunluk kullanim
utility lerini bulunca) sanirim gececem.

QT ve GTK artik bitsin diyenlere bir cevabim olacak. Herseyden once onlarda
bir gelistirme araci. Ve bu isin onculerinden. Ben henuz yeni basladim bu
platformda uygulama gelistirme isine eksiklerimi tesbit edip tamamlamaya
callisiyorum.

Belki Kylix kolay bir kullanim olanagi sagliyordur. Ama bu demek degildir ki
eski araclari cope atalim. Nasil windows da halen eski gelistirme araclarini
kullaniyorsak herseyi yeni nesil gelistirme ortamlarinda buldugumuz halde
assembler dan vazgecemiyorsak ( ki ben vazgecemiyorum ) QT GTK ve benzeri
diger uygulamalara da bitsin demek cok yanlis. Kullanmazsiniz olur biter.
Varsa paraniz verir kylix alirsiniz sorun cozulur. Hem ayrica kylix in bu
kadar pahali olmasi hatta parali olmasi bana cok garip geldi. Amac ne
anlamadim. Isletim sistemi open source ama gelistirme araci parali. Cok
buyuk sacmalik.

Linux henuz gelisme asamasini bana gore kismen tamamladi. Artik yayginlasma
doneminde gibi geliyor. BUrda ise biz program gelistiricilerine is dusuyor.
Hepimiz profesyonel hayatimizdan kucuk zamanlar ayirarak bu ortama herkesin
isine yarayacak kucuk programciklar sunmaliyiz. Bu sayede sanirim bu isletim
sisteminden korkanlar yada yetersiz bulanlar bir olcude bu tarafa
yonelebilirler.

ERCIHAN TOPRAKCI