[Linux] Re: lilo ve issue

From: Baris SiMSEK (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Sat 09 Jun 2001 - 17:04:51 EEST

On Sat, Jun 09, 2001 at 04:00:53PM +0300, PCc0d3r wrote:

> [...]
> bunu /boot/msg diye kaydettim.
> ardindan da /etc/lilo.conf'umu su sekilde yazdim
> --------lilo.conf-----------start--------------
> boot=/dev/hda
> map=/boot/map
> install=/boot/boot.b
> message=/boot/msg
> --------lilo.conf-----------end--------------
> bu sekilde root olarak lilo komutunu verdigimde su hatayi aliyorum :
> Fatal: geo_comp_addr: Cylinder number is too big (1043 > 1023)
> nerede hattigi yaptigim hakkinda yardimci olur musunuz?

        /etc/lilo.conf icin lba32 gibi bir satir ekleyip lilo komutunu verin.

> --2--
> bildiginiz gibi /etc/issue dosyasi siteme girdikten sonra login yazmadan once
> ekrana yazilacak olan yazinin bulundugu dosya.
> ben bu dosyayi degistiriyorum (ornegin hosgeldiniz diye). ardindan logout
> olup tekrar girdigimde cok guzel calisiyor.
> fakat reboot edip makineyi tekrar actigimda yazi eski haline donmus oluyor
> hep. yaptigim dosyayi degistirmemesi icin ne yapabilirim...
>

> simdiden yardimlarinizi icin tesekkurler...

Mandrake'nin acilis dosyalarini bilmiyorum ama acilis dosyanda yani sistemin acilis dosyasinda (/etc/rc.d/rc.M, rc.S gibi slackware'deki) soyle birseyler vardir:

echo "bla bla bla..." > /etc/issue
uname -a >> /etc/issue
echo "bla bla...." >> /etc/issue

Yani sistem her acildiginda o dosyayi yeniden yaziyor. Bu satirlarin basina # koy.

Boyle birsey yoksa (eminim var :) ) baska careler uretiriz.

- barI$ -

-- Attached file included as plaintext by Listar --