[Linux] Re: lilo ve issue

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Sat 09 Jun 2001 - 18:54:12 EEST

Selam

PCc0d3r demiski;

> [...]

> root=/dev/hda3
> read-only

> image=/boot/vmlinuz
> label=failsafe
> root=/dev/hda3
> read-only

> other=/dev/hda1
> label=windows
> table=/dev/hda
> --------lilo.conf-----------end--------------
> bu sekilde root olarak lilo komutunu verdigimde su hatayi aliyorum :
> Fatal: geo_comp_addr: Cylinder number is too big (1043 > 1023)
> nerede hattigi yaptigim hakkinda yardimci olur musunuz?

Hocam ilk önce size güzel bir isim bulsak....-)))

hmmmm..ilginc....Mandrake 8.0 da herhangi bir 1024 Cylinder Problemi
olmamasi lazim !!!

Kac GB lik bu hdd ??
1. bölüm yani hda1 kac GB ?
2. bölüm yani hda3 kac GB ?

peki hda2 ne durumda ? ne var orda SWAP felanmi ? KAC GB ?

> message=/boot/msg
Yukardaki satiri sildiginiz ve arkasindan lilo yazdiginiz zaman size ne
cavap veriyor.... ???

uname -r komutunun ekranda size verdigi karsilik ne ?

> --2--
> bildiginiz gibi /etc/issue dosyasi siteme girdikten sonra login yazmadan
once
> ekrana yazilacak olan yazinin bulundugu dosya.
> ben bu dosyayi degistiriyorum (ornegin hosgeldiniz diye). ardindan logout
> olup tekrar girdigimde cok guzel calisiyor.
> fakat reboot edip makineyi tekrar actigimda yazi eski haline donmus oluyor
> hep. yaptigim dosyayi degistirmemesi icin ne yapabilirim...

Hocam bir de
/etc/issue.net diye bir file olacak galiba..( tahmin ) birde onu deneyin,

erkaN