[Linux] Re: 2.4.5 Kernel, GLIBC, RTL8139, KDE Maceralari

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 18:21:57 EEST

--- ErkaN <Selamsana@uni.de> wrote:

> Selam..
>
> Serdar KOYLU demiski;

> evet hocam dogru...Size katiliyorum.
>
> rtl8139 Module si (Realtek RTL8139 ) 2.2.xx Kerneller ile herhangi
> bir
> sorun cikarmadan calismaktaydi.. Fakat yeni cikan 2.4.xx serisi ile
> biraz
> baska degisiklige ugradi... rtl8139 modulu yerine 8139too olrak
> degiskilik yapilmis. Ve versionuna göre , gerek /etc/modules.conf
> gerekse
> /etc/conf.modules lerde " alias eth0 rtl8139 " yerine " alias
> eth0
> [...]

Selamlar..

Teorik olarak oyle. Ama olmuyor. 8139too, kernel config opsiyonlarinda
PIO modunda derlenirse, hardware adresini okuyamiyor. Buda ilk olarak
kartin IO adresinin bulunamamasina yol aciyor, null device id (! Ben
oyle dedim, devaddr diye bir struct'a pointer) donerek Assert failure
yol aciyor. Ardindan init devam ediyor, fakat Chip'in registerleri
dogru okunamiyor. Sonucta ornegin HW Adresi ff:ff:ff... oluyor ki, bu
durumda kartin kullanilmasi imkansiz.

Benim asil merak ettigim bu neden oluyor ? Yani dusuk duzeyde ne
dolaplar donuyorda boyle oluyor. Genelde PIO modu (PCI I/O Space) MII
(Media Indepedent Interface) modundan daha temiz olarak bilinir, ama
performansi azaltir. Burada acaba kernelin baska seviyelerinden gelen
bir sorun mu, chipset ile ilgili bir sorun mu yoksa driver'in bir bug'u
ile mi karsi karsiyayiz bunu bilmek gerekli.. Cunku bilhassa benim gibi
kendiniz bir seyler yapip driver yazmaya calisiyorsaniz, bu cok onemli
bir husus olur.

Saygi ve sevgiler..