[LINUX:25576] Re: yardim ve sikayet (Fwd)

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Mon 19 Feb 2001 - 14:56:07 EET

Selam,

> Simdi umarim bu maili namina forward edilen de okur bir ise yarar yada
> forward eden bunu da forwarler.

Eger asagida ise yarar bir bilgi gorursem tabii ki forward ederim. Ama
gordugum kadari ile arkadasin isine yarayacak o nitelikte bir bilgi yok.

> Bana kalirsa bunun bir diger nedeni hangi chipsetli boardi
> kullandiginizdir. Eger problematik bir chipsetli karti kullaniyorsaniz
> UDMA 66 gormeyebilir. ama bu onu kullanmaz anlamina da gelmez.

Oncelikli olarak arkadasin problemi UDMA controller ile ve bunun linux
altindaki supportu ile. Dolayisi ile HD si UDMA olmasa bile UDMA controller a
takili diskin linux tarafindan gorulup gorulmemesi ve bunun uzerinde islem
yapilabilir olmasi veya olmamasi problem. Bilmeyenler icin UDMA controller a
takili diskler hde, hdf, hdg ... seklinde detect edilirler.

> alternatif 1) linux acilirken lilo komut satirinda
>
> linux idebus=66
>
> deneyin olursa bunu lilo.conf dosyasina
> append idebus=66
>
> olarak eklersiniz

bunun hde,hef seklinde gormesi ile alakasi yok. Sadece bus hizini belirtirsin
bu sekilde.

VIA demissin asagida

ide0=ata66 (ilk disk icin)

yaparsan force etmis olursun kullanmasi icin. (Aklinda bulunsun)

> alternatif 2 )hdparm kullanabilirsiniz.
>
> ama burada parametreleri linux ile yani tanisan birine vermek bana gore
> tehlikeli. yanlis hatirlamiyorsam linux.org.tr altindaki belgelerde
> hdparm ile ilgili bilgi var kendi risikinizde okuyup anladiginizdan emin
> olduktan sonra kullanin.

yukardaki ile ayni sey install sirasinda detect icin bir ise yaramaz cok
dogal olarak.

> alternatif 3) Gercekten UDMA kullanmak ile data transferi ne kadar
> artar? Hangi boyutluktaki data dosyasindan bahsediyoruz? Eger disk
> erisim hizi o kadar onemli ise SCSI kullanmak daha iyi bana gore ?

sadece yorum.

> alternatif 4 ) SuSE 7.1 kullanmak ( tamamen kisisel tercih meselesi ama
> hic sorunla karsilasmadim su ana kadar)

ve baska bir yorum.

> Bu arada sahis fikrim linux kernel 2.4 'un henuz stabil olmadigi
> seklinde 2.4.5 serisine ulasmadan default kernel olarak kullanmayi da
> pek onermem. Ama oynamak istiyorsaniz o baska.
>
> 2.4 serisinde VIA chipsetlerle ilgili DMA sorunlari var ve en son 2.4.3
> ile kismen duzeltildi diye hatirliyorm. Changeloglara bir daha bakmak da
> fayada var.

Neden bu fikirde oldugunuzu ayrintili olarak yazar misiniz?

Ayrica Changelog dan once www.kernel.org a bakmanizi tavsiye ederim. Zira
2.4.2-pre4 var piyasada 2.4.3 un adi bile yok. Olmayan bir surumde problem
cozumlenmesi de imkansiz sanirim.

Cevap atmadan once sorunu oncelikli olarak anlamaya calissak daha iyi olur
sanirim.

IYI CALISMALAR
                                                                MURAT KOC