[LINUX:25563] Re: yardim ve sikayet (Fwd)

From: Togan Muftuoglu (toganm@turk.net)
Date: Mon 19 Feb 2001 - 11:12:50 EET

Simdi umarim bu maili namina forward edilen de okur bir ise yarar yada
forward eden bunu da forwarler.

>4 gün önce yeğenimin ısrarlarına ve övmelerine dayanamıyarak gelecek linux
>aldım
>ve bilgisayara yüklemeye başladık ...Ama odane udmayı tanımıyor udma66
>dediğiniz şey çıkalı 1,5-2 yıl oluyor nasıl tanımaz diye baya uğraştık
>sonunda pes edip ide kablo takıp sistemi kurduk.gelecek linux çıkalı 15-20

Bana kalirsa bunun bir diger nedeni hangi chipsetli boardi
kullandiginizdir. Eger problematik bir chipsetli karti kullaniyorsaniz
UDMA 66 gormeyebilir. ama bu onu kullanmaz anlamina da gelmez.
>gün oldu ayıp değilmi.Ve sonunda gelecek linux'a e-mail yolladım cevap
>inanılmazdı yeni bir kernel bulup derleyin dediler......
>yaw ben zaten linux la yeni tanıştırılmış biriyim kernel ne? onu derlemek ne
>oluyo?çekirdek ne? yenirmi?:)) nasıl derlenir derlenince o şey ne
>yapılır.....vs. vs. vs.

alternatif 1) linux acilirken lilo komut satirinda

linux idebus=66

deneyin olursa bunu lilo.conf dosyasina
append idebus=66

olarak eklersiniz

alternatif 2 )hdparm kullanabilirsiniz.

ama burada parametreleri linux ile yani tanisan birine vermek bana gore
tehlikeli. yanlis hatirlamiyorsam linux.org.tr altindaki belgelerde
hdparm ile ilgili bilgi var kendi risikinizde okuyup anladiginizdan emin
olduktan sonra kullanin.

alternatif 3) Gercekten UDMA kullanmak ile data transferi ne kadar
artar? Hangi boyutluktaki data dosyasindan bahsediyoruz? Eger disk
erisim hizi o kadar onemli ise SCSI kullanmak daha iyi bana gore ?

alternatif 4 ) SuSE 7.1 kullanmak ( tamamen kisisel tercih meselesi ama
hic sorunla karsilasmadim su ana kadar)

Bu arada sahis fikrim linux kernel 2.4 'un henuz stabil olmadigi
seklinde 2.4.5 serisine ulasmadan default kernel olarak kullanmayi da
pek onermem. Ama oynamak istiyorsaniz o baska.

2.4 serisinde VIA chipsetlerle ilgili DMA sorunlari var ve en son 2.4.3
ile kismen duzeltildi diye hatirliyorm. Changeloglara bir daha bakmak da
fayada var.

--
Togan Muftuoglu