[LINUX:25549] Re: proftpd de virtual host ve anon

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Mon 19 Feb 2001 - 07:30:51 EET

> selam arkadaslar,

Selam,

> [...]
> uninstall ETMEDEN) ardindan standalone olarak yaptim ayarini, rc.d de
> gerekli yerlere linklerini koydum. Inetd den ftp icin olan ayari hash
> ladim. Neyse gayet iyi calisti fakat bir iki problem var. Ayni zamanda bir
> arkadas gecenlerde proftpd conf dosyasi gondermis listeye, onu de denedim
> ama sonuc ayni..
>
> 1. ben virtualhost olarak ftp'yi acmak istiyorum. Bu proftp ile oluyor.
> Dokumantlarinda kendi ornek conf dosyalari var zaten. Onlara bakarak
> yaptim. Fakat hic bir degisiklik olmadi gibi geldi bana.

log dosyalarini farkli dosyalarda tutmayi denedin mi? ServerName leri
proftpd.conf da degistirdin mi? Degistirdi isen her virtual a baglandiginda
farkli sey gelecektir. Ornek:

#ftp makina5
Connected to makina5.frontsite.com.tr.
220 ProFTPD 1.2.0rc3 Server (Koc-I FTP Server) [makina5.frontsite.com.tr]
Name (makina5:root): anonymous
331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password.
Password:
230 Anonymous access granted, restrictions apply.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp> ls
200 PORT command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for file list.
drwxr-xr-x 2 root root 128 Feb 19 05:30 pub
226 Transfer complete.
ftp> cd pub
250 CWD command successful.
ftp> ls
200 PORT command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for file list.
- -rw-r--r-- 1 root root 1968463 Jan 25 21:52
FailSafe-1.0.1-1.src.rpm
- -rw-r--r-- 1 root root 48063 Jan 18 13:50
LDAPExplorer-1.16.tar.gz
226 Transfer complete.
ftp>

#ftp makina6

Connected to makina6.frontsite.com.tr.
220 ProFTPD 1.2.0rc3 Server (Koc-II FTP Server) [makina6.frontsite.com.tr]
Name (makina6:root): anonymous
[...]
drwxr-xr-x 2 root root 144 Feb 19 05:30 pub
[...]
- -rw-r--r-- 1 root root 84388 Jan 22 15:11
piranha-0.4.17-2.i386.rpm
- -rw-r--r-- 1 root root 2345197 Jan 17 09:38
postgresql-7.0.3.base.tar.gz
226 Transfer complete.
ftp>

Gordugun uzere farkli dizinler. Farkli olan hicbirsey yapmadim. virtual.conf
u al uzerinde senin sistemine gore olan degisiklikleri yap yeterli. Ayni seyi
yaptigim icin sana conf dosyami yollamak senin isine yaramayacaktir.

> 2. Virtual host'un yaninda ayni zamanda bu virtual hosta birde sinirli
> sayida anon acmak istiyorum. ve bunlarin da kok dizini olarak mesela
> "/home/mrtx/murtix.com/ftp/" dizinine duzmelerini, buradan sadece okuma
> yapma ve bu dizinden yukari cikmama gibi ozellik vermek istiyorum.

DefaulrRoot ile zaten anonymous kullanicilar istedigin dizine dusecektir.
Diger istediklerin icin ornekler complex-virtual.conf ornek dosyasinin
icinde var.

> 3. Ayni zamanda normal kullanicilar baglandiklarinda da kendi
> dizinlerinden yukariya cikamasinlar.

Bu da daha once defalarca listede cevaplandi. Yine yukardaki conf dosyasina
veya liste arsivlerine bakabilirsin.

> 4. Birde bu ftp uygulamasinin sadece ve sadce bu virtualhost icin
> calismasini istiyorum. Yani eger birisi ip numarasi yada domain ile
> baglanirsa direk virtualhost ftp si devreye girsin. Yani bilgisayarin baska
> kayitli kullanicilari ftp ile kendi dizinlerine erismesin. (ancak ben onlar
> icin baska bir virtualhost acana kadar)

makina da ana ftp olayinda butun girisleri disable edersin. Sadece virtual
host a girisler olabilir boylece onda da senin istedigin kullanicilar senin
istedigin seyleri yapabilirler.

> Simdi diyeceksinizki bunlar ile ilgili bircok dokuman var. Inanin bir cok
> ise yarar bilgi okudum, ama 2 3 ve 4 nolu sorularimdaki isleri proftpd.conf
> dosyamda tam istendigi gibi girmeme ragmen calistiramadim.
> sizden ricam, eger ki bu sekilde proftpd calistiran varsa bana conf
> dosyasinin kopyasini gonderebilirmi.

Dokuman cok ama onemli olan duzgun okumak. Bence once onlari birkez daha
bastan okuyun. proftpd nin samples dizini altindaki conf dosyalarinda
istediginiz hersey var zaten. Yukarda sordugunuz butun sorularin cevaplari
oradaki virtual ve complex-virtual in icinde. Sadece baska birseylerle
ilgilenmeden kafayi vererek alin okuyun. Sanirim bunu yapmamissiniz.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC