[LINUX:25548] proftpd de virtual host ve anon

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Mon 19 Feb 2001 - 05:42:14 EET

selam arkadaslar,

  serverda wu-ftp kullanirken, listedeki arkdaslarin yazilarina istinadeb
proftpd ile degistirmeye karar verdim. Proftp yi install ettim. (wu-ftp 'yi
uninstall ETMEDEN) ardindan standalone olarak yaptim ayarini, rc.d de
gerekli yerlere linklerini koydum. Inetd den ftp icin olan ayari hash ladim.
Neyse gayet iyi calisti fakat bir iki problem var. Ayni zamanda bir arkadas
gecenlerde proftpd conf dosyasi gondermis listeye, onu de denedim ama sonuc
ayni..

  1. ben virtualhost olarak ftp'yi acmak istiyorum. Bu proftp ile oluyor.
Dokumantlarinda kendi ornek conf dosyalari var zaten. Onlara bakarak yaptim.
Fakat hic bir degisiklik olmadi gibi geldi bana.

  2. Virtual host'un yaninda ayni zamanda bu virtual hosta birde sinirli
sayida anon acmak istiyorum. ve bunlarin da kok dizini olarak mesela
"/home/mrtx/murtix.com/ftp/" dizinine duzmelerini, buradan sadece okuma
yapma ve bu dizinden yukari cikmama gibi ozellik vermek istiyorum.

  3. Ayni zamanda normal kullanicilar baglandiklarinda da kendi
dizinlerinden yukariya cikamasinlar.

  4. Birde bu ftp uygulamasinin sadece ve sadce bu virtualhost icin
calismasini istiyorum. Yani eger birisi ip numarasi yada domain ile
baglanirsa direk virtualhost ftp si devreye girsin. Yani bilgisayarin baska
kayitli kullanicilari ftp ile kendi dizinlerine erismesin. (ancak ben onlar
icin baska bir virtualhost acana kadar)

  Simdi diyeceksinizki bunlar ile ilgili bircok dokuman var. Inanin bir cok
ise yarar bilgi okudum, ama 2 3 ve 4 nolu sorularimdaki isleri proftpd.conf
dosyamda tam istendigi gibi girmeme ragmen calistiramadim.
sizden ricam, eger ki bu sekilde proftpd calistiran varsa bana conf
dosyasinin kopyasini gonderebilirmi.