[LINUX:25361] Re: Offtopic Mysql ve Oracle

From: ilker ARABACI (i.arabaci@hiperaktif.com)
Date: Wed 14 Feb 2001 - 18:22:43 EET

Bence ikisini salt karsılaştirmak pek akıllıca ve dogru sonuca vardiracak
bir yontem değil, bellli bir kriter olması gerekir
En azından "genel web uygulamalrı " bir kriter kabul ederse ben mysql'i
oracle bircok yonden fazlalaıklarına ragmen tercih ederim, klasik aristograt
mantıgıyla yok efendim engine'i yok yok db değil gibi
kasdi belirsiz szolerinde hic bir aktivasyon degeri yok.
Bence mysql hedefini cok iyi belirlemiş ve o hedefe ulaşabilecek en kısa ve
sade ozellikleri (aslında optimize demek daha dogru) barındıran bir
database sistemi.

Ozellikle dinamik uygulamalar için sundugu firsatlar , performans , kolaylık
rakiplerini bariz farkla geride birakmaya benim acımdan yetiyor.
Kısaca Web'in vaz gecilmezlerinden.

Ayrıca programcıyı ilgilendiren acaba, bagımsız kriterlermi yoksa şablon
halinde sunulan kriterlermi..
yaratıcı bir programcı acaba bir sistemi degerlendirirken , turuyle uyumuna
gore mi degerlendirir? :)
Mesala mysql 'in database olabilme yetenegi :Pp 'ni ölçmak gibi.. yoksa
tasarladigi sistem için bu tool'un nasıl bir performans, guvenlik, ya da
firsat sunabilecegi ni mi?
 "template dusunceleri " ( hazır duşunulmuşu olan düşünceleri! ) birakip
dogru tespitler için hedeflerimize gore kafa yormalıyız..

ilker