[LINUX:25365] Re: Suse de name server

From: Togan Muftuoglu (toganm@turk.net)
Date: Wed 14 Feb 2001 - 19:22:34 EET

On Wed, Feb 14, 2001 at 12:05:45PM +0200, linux@listweb.bilkent.edu.tr wrote:

> dediginizi az sonra deniyecem. fakat bir sorum daha var. rh sistemlerde
> (gerci butun hepsinde diye biliyordum) dns server icin ndc calistiriyoruz.
> ben elimdeki suse 70 yuklu bilgisayarda dns server icin named ve bind
> fileleri gerektigi gibi duzenledikten sonra ndc start komutu verdim ama
> sistem tanimadi. ismi degisik ama ben bulamadim. icindeki manlari bir
> aradim. bir yerde dns.txt diye bir dosya buldum. orda named komutu verin
> diyor ama o da yok. dns server i calistirmak icin programin ismi nedir suse
> de?

rcnamed

neden yastı kullanıp şu işleri sistemin istediği yapmak yerine herşeyi manuel
olarak yapmak istiyorsunuz açıkcası anlamadım

Yast ->System Administration -Network administration girin soracak name server çalışsın mı

Yada Yast->System Administarion ->Change Config file

yok illa herşeyi elle yapacağım diyorsanız Bir defa Yast içinde Config
dosyasında SuSEConfig'i disable edin ondan sonra sisteminizi neye isterseniz
çevirin Madem ki system admini için bir arayüz var tekerleği keşfetmek
neden. İlla keşfedeceğim diyorsanız o zaman SuSE el kitabını okuyun

/usr/share/doc/packages/suselexen dizini altında PDF formantında kitap var

Hepsi de içinde yazıyor

Çok sıkışığım ben kitap okuyamam diyorsanız F1 tuşuna basın yast da açıklama
gelir

Umarım bunlar açıklayıcı olmuştur.

Togan Muftuoglu