[LINUX:24959] Re: rpm & doya boyutu

From: Mehmet Karaca (Mehmet.Karaca@ankara.edu.tr)
Date: Tue 06 Feb 2001 - 09:25:12 EET

Korhan Gurler wrote:

> On Sat, 3 Feb 2001, TAY Ahmet wrote:
>
> // Merhabalar,
> // Yeni yeni ama güvenilir adımlarla bende linux'a
> // nihayet geçebildim. Bir süredir mandrake kullanıyorum
> // ( ver:7 ) ve de oldukça memnunum.
> //
> // konsol da iken dosyaların boyutlarını hangi komut ile
> // öğrenebilirim?
>
> ls -l isinize yarar sanirim
>
> // Ve diyelimki basit bir dosyaya ihtiyacım var. O
> // dosyanın hangi rpm paketinde olduğunu nasıl
> // öğrenebilirim.? Öğrensem de sadece o dosyayı rpm ' den
> // tek olarak nasıl extractliyebilirim.?

> [...]

bir dosyanin hangi rpm paketinden ciktigini bulmak icin

rpm -qf <dosya adi>

veya bir paketden hangi dosyalarin ciktigini bulmak icin

rpm -ql paketadi

Saygilarimla...

       Mehmet KARACA

     Elektronik Muhendisi
     Ankara Universitesi
 Bilgi islem Merkezi Sistem Grubu

Warning! Birds are coming. Close your Windows...