[LINUX:19909] Re: OS Security Bugs

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 23 Sep 2000 - 19:42:56 EEST

Selamlar..

Alttakiler farzedelim ki dogru. En az Bug'lu sistem Windows. Bu bilgi kime ne fayda saglar ki. Buglarin bence sayisi degil niteligi onemlidir. Ayrica bug sayimina tabi tutulan sistemin ozellikleri de onemlidir. Windows ME'deki bug, pek coklari icin olumcul olabilir. Cozmek icin oturup MS'yi beklemelisiniz. Fakat BIND'deki BUG'u cozmek icin kimseyi beklemeniz gerekmez. Ayrica NT vs. de Linux kernellerde bulunan ilerlemelerin hic biri yoktur. Ben Alt kattaki W2K serverde processlere kota koyamadim. Telnetle baglanip, guzelce kullanamiyorum. Firewall filan yok. Masquerading'te yapmiyor. IPv6 destegi de goremedim. Ustelik 15 gunde bir cokuyor, bir IP degistiriyoruz.. Hadii reboot!. Bence bunlar onemli.. Eger bu kadar ustun ozellige, bir avuc beta testcisine ve hic bir sermayeye sahip olmayan bu sistem, Milyarlarca $ sermayeli, milyonlarca (evet, Tum windows kullanicilari bir Beta tester gibi kullanilmiyor mu?) Hala nasil hesaplandigi bile belli olmayan bir bug sayisi testi ile degerlendiriliyorsa, Bence bu Linux
u muthis yapar. Helal olsun Torwalds ve takipcilerine, GNU'ya. Milyarlarca dolarlik MS'ye kafa tutabiliyorlarsa daha ne soylenebilir ki ?

Saygi ve sevgiler..