[LINUX:19908] Re: Cift islemci

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 23 Sep 2000 - 19:15:32 EEST

Selamlar..

On Thu, 21 September 2000, "Tanzer GENC" wrote:

>Elimizde bir IBM Netfinity Server var ve
> uzerine bir CPU daha eklememiz gerekti.</FONT></DIV>
> bu arada sistemide yenileyip RH 6.2 kurmaya
> karar verdik.>simdi hic cift CPU lu bir sisteme Linux
> kurmadim acaba yapmam gereken extra biseyler var mi??*</FONT></DIV>

En buyuk sorun, NetFinity server'e uygun CPU Bulmak. BU serverler ikinci CPU'yu bazen sevmiyor. CPU'yu sokup, mumkunse biraz eski model (PII 450 gibi 100MHz FSB, PIII'un pek artisi olmuyor, Ama bulabilirseniz Duz PIII'leri (E olmayan) kullanabilirsiniz. Tabii Xeon mukemmel olur ama biraz tuzluca..) iki CPU birden takmayi deneyebilirsiniz. Gerci yeni model bir NetFinity kullaniyorsaniz, Islemci uydurma probleminiz pek olmaz. 133MHz FSB, RAM vs. meselesi..
Bir baska sorun, kartlari tanitmak olabilir, ama IBM genelde bu konuda son derece comert davraniyor.

Linux mu ? Linux zaten sorun hic bir zaman sorun cikarmaz ki ! Bazen kullanicilar, bazen sistem sorun cikarir ama linux asla...

Saygi ve sevgiler...