[LINUX:19481] Re: Sendmail Kota

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Tue 12 Sep 2000 - 14:45:59 EEST

Mesut TUNGA wrote:

> Merhaba,
>
> RedHat 5.1
> Sendmail-8.8.4
>
> crona bir script yazip /var/spool/mail altinda duran ve 5 mb den buyuk
> mailleri silmek icin bir script bilen ya da kullanan var mi acaba.
>
> veya baska bir yolu yordami varmidir boyle biseyin.
>
> bir de gonderilen maillerin yine 5 mb kotasini asmamasini istiyorum..
>
> Yardimlariniz icin cok tesekkurler..
>
> Kolay Gele...
> Mesut...

Merhaba,

Sendmail'in 8.9.3 surumunde belli bir boyutun uzerindeki mailleri kabul
etmemesini sağlayabilirsin. Ancak bu 8.8.4 icin de gecerli mi bilmiyorum.
Ben Linux kullanmaya gec basladigim icin 8.9.3 oncesi ile ilgili bilgim yok
:)

/etc/sendmail.cf veya /etc/mail/sendmail.cf dosyasi icinde soyle bir satir
vardir:

#O MaxMessageSize=1000000

Bu satirin basindaki # isaretini sil ve rakami istedigin gibi ayarla. Bundan
sonra sendmail'i yeniden baslat. Artik sendmail belirttigin boyutun
uzerindeki mailleri kabul etmeyecektir.

Ancak, bu kural gelen maillere uygulaniyor mu bilmiyorum (denemedim).

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com