[LINUX:15390] Re: Ram ve Cache

From: Onur Safak (onur@postproduction.com.tr)
Date: Tue 09 May 2000 - 16:30:52 EEST

Yaklasik olarak bir kriterden bahsedilebilir. Genellikle RAM boyutunun iki
misli kadar bir swap alanı iyi olacaktır. Ancak 128 MB gibi bir boyutu
geçmesi gereksiz olacaktır. Swap dosyası büyüdüğünden ve hdd in bunu okurken
yavaşladığından dolayı gereksiz ölçüde büyük bir swap alanı kullanmaktan
kaçının. Diğer taraftan bazı nedenlerle RAM boyutunuz ne olursa olsun, "hiç
swap alanı kullanmamak" ta iyi bir fikir olmayacaktır, en azından birkaç MB
(16M ?) bulunmasında fayda var. Bana 128 MB ram ile 96 MB swap alanı
fazlasıyla yetiyor. Swap alanınızın genelde ne kadar kullanıldığını bilmeniz
daha sağlıklı bir karar vermenize yardımcı olacaktır. Bunun için kaynak
ölçer programlarından birini (top..) kullanabilirsiniz.

İyi çalismalar...

Onur Safak / QuaRizzma
e-mail 1: onur@postproduction.com.tr
e-mail 2: osafak@usa.net