[LINUX:15210] Re: FormMail & Toplu Mail

From: A.Gurcan Ozturk (aozturk@ispro.net.tr)
Date: Wed 03 May 2000 - 09:07:38 EEST

1) Apache error_log dosyasinin scriptle ilgili satirlarini gozden
gecirin,herhangi bir sorun bulamazsaniz listeye de bir kopyasini gonderin
bakalim.

2) Cok zor degil bu isteginiz.Basit bir script ile yapilabilir.
mesaj.txt dosyasina mesajinizi yazin daha sonra da asagidaki scripte exec
permission verip calistirin.

Asagidaki iki scriptin bir kotu yani olabilir./etc/passwd dosyasinda
kullanici olmayan adm,xfs,bin gibi sistem accountlarina da gondermeye
calisir.Bundan kurtulmak icin cesitli yontemler uygulayabilirsiniz.Eger
mail gondereceginiz kullanicilarin tamami bir dizinde ise

cat /etc/passwd |cut -d ":" -f 1 yerine
ls -1 /home/users

yazabilirsiniz.Bu sekilde cesitli yontemler gelistirmeniz mumkun.Acikcasi
bu tip durumlarda kendim script yazmayi deniyorum,hem ogrenmek icin hem eo
tatmini :)

Kolay gelsin.

#!/bin/sh

for i in `cat /etc/passwd |cut -d ":" -f 1`
do
mail $i < mesaj.txt
done