[LINUX:15184] Re: Sendmail ile ilgili bir soru

From: Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Date: Tue 02 May 2000 - 19:56:28 EEST

Gelen giden maillerin bir yedegini alarak yapilacak bir ofis otomasyonu
hamalliktan veya bos ugrasidan baska bir sey olamaz. Maillerdeki bilgiler
düzenli olmayacagindan ileride geriye dogru aramada sorunlar cikar.
Kaldiki bu sekilde yiginlanmis bilginin tozlu raflarda dosyalarda
gelisiguzel biriktirilmis yazilardan farki kalmaz.

Disari ile yazismalarda kisiye ozel mail adresi degil de her birime ait
bir mail adresi kullanmak en iyi çözüm olur. Bu adreslere gelen maillerin
ilgili birimlere daigitimini alias tanimlayarak veya listserv kurarak
yapabilirsiniz.

Kurum veya birim adina disariya gonderilen maillerin yedeklerini almak
yerine yine mailing listeleri olusturulur. Bu listelere ilgili birimler,
patron ve disaridaki kuruluslar dahil edilir.

Yazismalar mysql+apache+php ile intranet web de arsivlenip yine hiyerarsik
olarak birimlerin yararlanmasina sunulabilir. Tabi yine tepede patron
bulunabilir.
Birimdeki Ahmet beyin Aysun hanima yemege cikma teklifini iceren mailin
patron tarafindan gorulup himm elemanlarim iyi iliskiler icerisinde
demesine gerek yok herhalde.

web de formlar olusturup bunlarin doldurulmasini ve php nin bunlari
veritabanina isleyip ayni zamanda ilgili yerlere mail atmasini
saglayabilirsiniz. Patron veri tabanına ulasip firma yazismalarini
izleyebilir. Aksi halde linux listesindeki gibi bitip tukenmek bilmez
tarisimalara yol acarsiniz firmanizda.
Sizin dusunduklerinizi yapmak icin dusunulecek en son yol sendmail hatta
dusunulmemesi bile gerekli.

Bütün bunlar için egitimli personel gerekli tabi. liste mantigini
kavramis. Hangi listenin ne ise yaradigini bilen insanlar. Uye oldugu tek
listeye (#linux) her sorununu yazan kisiler degil. Serverden clientlara
kadar hersey linux olursa bircok sorun hallolacaktir. Kisiler
bilgisayarlarini gerektiginde kendi ozel hesaplari ile veya birimi adina
acabilmeliler. Butun bu olaylar client bazinda bile halledilebilir.
Her client gonderilen maili birden fazla yere gonderebilir.

Not: linux listesine ilgisiz sorular soranlar kadar ilgisiz sorulara yanit
verenler de sucludur.