[LINUX:15146] Re: Sendmail ile ilgili bir soru

From: Nurhan Kalfayan (nurhan@solfix.net)
Date: Tue 02 May 2000 - 10:33:15 EEST

Benim yapmaya calistigim olay su. Oncelikle bir fabrikanin sistem adminiyim.
Fabrikamiz LL ile internete bagli ve kurdugum sistemde fabrikamizin ithalat
muduru kendi alt personeline gelen tum ithalat yazismalarinin birer
kopyasina sahip olmak istemekte gelen ve giden tum yazismalarin. Bu
fabrikada faha evel LL hat yokken dialup olarak mailler alini ve kullandigim
98 uzerindeki mail server programinda boyle bir ozellik vardi. Burada giden
maillerin ve gelen maillerin herkes tarafindan ithalat mudurunun gordugu
bilinmektedir. Suan bu sistemi calistiramadigim icin insanlar yolladiklari
maillerin birer kopyasini print out larini alip mudurlerine vererek islerini
yurutmeye calismaktadir.
insanlari yargilamadan once birazdaha dar goruslu olmamak gerektigi
kanatindeyim. Kurulan sistemler herzaman klasik amaclar dogrultusunda
kullanilmak zorunda degildir. Baska insanlarinda sizin gibi dusuncelere
kapilabilecklerinden dolayi bu aciklamayi yanliz size yollamadim. Umut
ederimki insanlari bundan sonra bu kadar kolay kinamassiniz. Bence boyle
mailing listlerde insanlar bilgilerini paylasmak icin yazismalilardir.
Kimsenin baskalari tarafindan sorularinin cevabi yerine onlara bu isin nasil
yapilacagini anlatilmasini duyamyi istedigini sanmiyorum. En azinda public
olarak bu dusuncelerinizi yollamayin.

Ve tekrar soruyorum eger bu problemime yardimci olabilecek var ise
yardimlariniz icin simdiden tesekurler.

 Saygilarimla
 Nurhan Kalfayan