[LINUX:13972] Re: multiple ip?

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sat 25 Mar 2000 - 22:44:57 EET

> selamlar.Benim soyle bir sorum olacak aslinda tam
> olarak bir soru degil soyleki dikkat ettim internet
> uzerindeki buyuk sitelerin iplerini bulmak icin
> nslookup yaptigimda birden fazla ip goruyorum vede bu
> ipler ayni bloga ait degil.Acaba bu nasil oluyor.
> Aklimda 2 tane olasilik var.
> 1)Ayni makinaya birden fazla eth takip herbirine
> farkli ipler vererek.Bunun icin farkli backbonelara
> bagli olmak gerekiyor cunku adamlarin ipleri az once
> de soledigim gibi farkli ip bloklarina ait.Birde belki
> bu is aliasing ile de yapabilir.
Genellikle yapilan bu. Ilk NCSA'da bu yapilmisto, 1993

> 2)Belki birden cok ulkede yahoonun serveri var.Vede
> boylece yahooya hizli ulasim saglaniyor.
bunun yaoildigini bilmiyorum,
altavista yansilar kurdugunda adini acikca belirtti.
tr.yahoo.com yada www.yahoo.com.tr daha anlamli.

> Birde sole birsey nasil yapilir?Ya da yapilabilir mi?
> Bir ip var.Bu ipye sahip ana makinaya birden cok
> makina ikinci eth ile bagli.Simdi mesela Apache server
> ana makinada coktu.Hacklendi ben bir crona bir program
> atiyorum vede eger apache ana makinada cokerse agdaki
> alt makinalar bu gorevi ustleniyor.Diger daemonlar
sayet hacklendigi crondan anliyabiliyorsan, bir baska makainain Ip'sini
degistirip, hacklanmis makinayi da kapativer, olur biter ?
> icinde ayni sey soz konusu olsun( sendmail ....).Boyle
> bir sey yapilabilrmi?Yapilirsa nasil yapilir?

`mission critical' isler icin daha ciddi ve pahali cozume
gitmek zorundasin. yuku dagitacak, disarida bir Ip gosterip iceride
birden fazla islemci/makinayi calsitirmak, is yukinu azaltmak mumkun.

henuz basit cozumleri bulamadik.

Saygilar
Mustafa Akgul