[LINUX:13648] Re: DNS & CNAME

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Thu 09 Mar 2000 - 09:57:09 EET

> akgul>
> akgul> apache configurasyonunda
> akgul> NameVirtualHost 195.123.123.123
> akgul> satirini eklemek ve
> akgul> <VirtualHost 195.123.123.123>
> akgul> ...
> akgul>
> akgul> </Virtaul >
> akgul>
> akgul> benzeri sekilde tanimlari yapmaniz gerekir
> akgul>
> akgul> Kolay gelsin
> akgul> Mustafa Akgul
>
> Bu oneri cozum gibi gorunmesine kar$in yapilan i$ itibari ile ba$ka bir
> [...]

bagislayin ama sizin tam ne yapmak istediginizi anladigimdan emin
degilim.

bir IP uzerinde birden fazla A yada CNAME ile adres tanimlanabilir.
HTTP/1.1 protokolu esasina gore apache web sunucusunu bu Ip'ye gelen
isteklerin kullailan isme gore bir baska noktayi webin baslangic
noktasi olarak alabilir. Benim yukarida ozetledigim de o cozum.

A kayit yada CNAME olmasi webe erisim acisindan onemli degildir
(mail icin A , CNAME ve MX kayitliri farklidir, mail ve DNS icin CNAME
KULLANILMAMALIDIR).

Yok sayet mail.domain.com ve www.dmaon.com ayni webe erssin diyorsan;
ve sayet tek bir web varsa; ona zaten erisir. Yok ortalikta birden
fazla web varsa (yani uzeridne Virtual olarak) o zaman
ServerAlias ww.domain.com
satirni, mail.domain.com'un tanim bloguna eklemen lazim; yaad ayni
tanimi yeni simele tekrarlaman lazim.

Umarim durumu acikliga kavusturabildim.

Saygilar
Mustafa Akgul