[LINUX:13636] Re: DNS & CNAME

From: 4TR Internet Solutions (webmaster@4tr.de)
Date: Wed 08 Mar 2000 - 21:30:45 EET

Selamlar,

akgul> >$u an ki pri.domain.com dosyasi
akgul> >
akgul> >domain.com in a 195.123.123.123
akgul> >www.domain.com in a 195.123.123.123
akgul> >mail.domain.com in a 195.123.123.123
akgul> >domain.com in mx mail.domain.com
akgul> >
akgul> >Burdaki "195.123.123.123" IP si server a ait.
akgul> >
akgul> ben buna
akgul> mail.domain.com. IN MX 10 mail.domain.com.
akgul>
akgul> satiinin eklerdim. Ama. bunun sorunuzla ilgisi yok
akgul>
akgul> apache configurasyonunda
akgul> NameVirtualHost 195.123.123.123
akgul> satirini eklemek ve
akgul> <VirtualHost 195.123.123.123>
akgul> ...
akgul>
akgul> </Virtaul >
akgul>
akgul> benzeri sekilde tanimlari yapmaniz gerekir
akgul>
akgul> Kolay gelsin
akgul> Mustafa Akgul

Bu oneri cozum gibi gorunmesine kar$in yapilan i$ itibari ile ba$ka bir
domain tanimlamak gibi bir durum. Belki "home" dizinini ayni
tanimlayarak ayni sayfaya da ula$ilabilir. Ancak boyle bir i$leme gerek
kalmadan DNS uzerinden "www" olanlari "mail" icin tanimlanmi$ olan
server a yonlendirme $ansi yok mu aceba ?

Yada tersi ? "www.domain.com" olan bir Virtual host tanimina dogrudan
DNS uzerindeki bir tanimla (ki ben bunun CNAME oldugunu du$unuyor idim)
"mail.domain.com" olarak ula$mayi saglamanin bir $ansi yok mu aceba ?

"Canonical Name" bu amac icin degil mi ?

Burda unutulmamasi gereken her Virtual host icin ayri IP
kullanilmamakta. Server uzerinde tek IP mevcut. Tum Virtual hostlar bu
IP uzerine tanimli.

Her virtual host icin IP olanagi olsa bu tur tanimlara gerek kalmaksizin
istenilen host ismi dogrudan DNS uzerinde bir "A Record" ile IP ye
forward edilebilirdi.

Yani DNS cozumu uzerinde yogunla$mak istiyorum. Yoksa kontrol
olanaklarinin daha da azalacagi gibi bir kaygi ta$imak, domain
sayilarinin artiginda olagan bir durum olacak diye du$unuyorum.

Ayrica Mustafa Akgul hocamizin bahsettigi MX onerisi icin ba$ka cozumler
de mevcut olmasina kar$in temel olarak dogru bir ekleme oldugunu
du$unuyorum.

Sevgiler,

Oguz Demirkapi