[LINUX:16865] Linux , Para , Linux ' dan Para Kazanmak

From: linuxbilkent@webser.hay.net.tr
Date: Wed 14 Jun 2000 - 16:10:51 EEST

"Linux" bedava ama "Bilgi" bedava degil.Ben bir konuda bisrseyi
baskalarIndan daha iyi biliyorsam bun satma hakkIm var.
Linux hakkInda bilgi olur veya baska biseyler olur.
LKD yi elestirenlere de biseyler soylemek istiyorum.Tabii ki elestirilemez
bir kurum demiyorum ama begenmeyen uye olmaz , sayfasIna baglanmaz ,
yaptIgI etkinliklere katIlmaz.YapIcI elestiri yapanlar ayrI ama sIrf
bi kuruma yuklenmek gereksiz.
Herkes yaptIklarIndan bahsediyor buralarda.
"Ben bilmem kac sene once daha kimse linux ' u bilmezken linux getirdim ,
kullandIm , anlattIm" seklinde.Eger bunlarI isteyerek yaptIysanIz neden
soyluyorsunuz?Sanki insanlarIn basIna yapIlan iyilikleri kalkar gibi?
Isteyen sirketini kurar bilgisini satar para kazanIr.Istemeyen de
kazanmaz.YardIm dernegi kurar , insanlarIn linux sorunlarInI bedava cozer.
Hep RedHat ornegi verilir ben de veriim o zaman.Adamlar kendi baslarIna
sessiz sedasIz bugunlere geldiler.Sonra birden bir numara oldular.Ama
dunyadaki hicbir dernegi , kurumu veya linux tayfasInI elestirerek bu hale
geldiklerini dusunmuyorum.Destek satIyorlar.Hizmet satIyorlar.Yani
bilgilerini satIyorlar.Varsa bilgisine guvenen para kazanIr , bunu neden
hazmedemiyenler var ki?Linux Journal I alIn elinize reklamlarIna bir goz atIn.
Cesitli sirketler istedikleri dagItImI kullanarak
router,firewall,webserver,file server gibi cok degisik urunler
gelistirmisler.Ve para ile satIyorlar.DonanImI ile birlikte satIlan ve
linux ile beraber gelen boxed urunler var.Bu adamlar yanlIs yolda mI
sizce?Hizmet ve Urun satIyorlar.Linux degil.
Simdi bu sozlerime de bi suru itiraz gelecek.
"Biz bunlara degil iste su sirkete , su adama karsIyIz veya su dergide
cIkan su yazIyI elestiriyoruz" felan.

sonra da uzayIp gidecek.

selam.saygI