[LINUX:16427] 05.06.2000 Y.K. Toplantı Raporu

From: Burak DAYIOGLU (burak@hacettepe.edu.tr)
Date: Tue 06 Jun 2000 - 12:12:48 EEST

Merhaba,
Dün akşam üzeri Ankara Üniversitesi'nde yaptığımız Geçici Yönetim Kurulu
toplantısına ilişkin notlarım aşağıdaki gibidir. Toplantıya 15 civarında
Linux'sever katılmıştır.

Geçici Yönetim Kurulu üyelerinden (soyadı harf sırasıyla) Mustafa AKGÜL,
Selami AKSOY, Murat ARSLAN, Görkem ÇETİN, Burak DAYIOĞLU ve Ethem DERMAN
toplantıda hazır bulundu.

Toplantıda alınan kararların ilki 15 günde bir Yönetim Kurulu'nun
fiziksel
olarak bir araya gelmesi yönündedir. Bir sonraki toplantı (yeri daha
sonradan belirlenmek üzere) 21.06.2000 tarihinde gerçekleştirilecektir.

[BD: Ankara'da ulaşımı kolay bir yerde toplantı ve seminer salonu
     arayışlarımız sürüyor. Yardımcı olabilecek var mı?]

Ethem DERMAN, dernek makbuzlarının valilikten teslim alınabilmesi için
yetkili birisinin gitmesi gerektiğini, yetki belgesi çıkarttırmak üzere
Ankara Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi'nde görevli memur hanımlardan
birisini görevlendirdiğini ve dokuz gün içerisinde yetki belgesi ve
makbuzların düzenlenmiş olacağını ve üye kayıt işlemlerine başlanabilir
duruma gelinebileceğine ilişkin bilgi verdi.

[BD: Üye kayıt işlemlerine başlanabilmesi için derneğe ait bir banka
     hesabının da açılması gerekiyor; Ethem DERMAN bunu da üstlendi]

Mustafa AKGÜL, dernek antetli kağıt ve zarflarında kullanılmak üzere
{info,bilgi}@linux.org.tr biçiminde iki adet e-posta adresinin
tanımlanmasını önerdi; adres tanımları Cem ÇEVİK tarafından
gerçekleştirilecek.

Kadir ERDOĞAN, Hacettepe Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi'nde görevli
tüm teknik personelin ayrılacak olması nedeni ile H.Ü. BİDB'ye ait
bir bilgisayar sistemi üzerinde tutulan linux.org.tr alanının ve
internet hizmetlerinin kısa sürede bir başka yere taşınmasını önerdi.

Burak DAYIOĞLU, sistemin yeni kurulacağı yerin bir eğitim kurumu
olmasının özellikle önemli olduğunu; eğitim kurumu olması durumunda
sistemin işletmesine yardımcı olmak bahanesi ile bir çok kişinin
bu kurum içerisinde bir araya gelerek bir sinerji yaratabileceğini
belirtti; Hacettepe Üniversitesi'ne gelişteki durumdan örnekler verdi.

Bu görüş gruptan genel kabul gördü. Ethem DERMAN, Ankara
Üniversitesi'ne taşınmasını önerdi; gerekli iyi donanım platformunu
sağlayabileceklerini, Bilgi İşlem'deki ekibin de sistemin işletimi
konusunda yetkin olduğunu belirtti, yeni bir Ankara Ünv. linux
grubunun kurulmuş olduğunun da müjdesini verdi. Sistemin Ank. Ünv.'ne
taşınması oy birliği ile kabul edildi.

Burak DAYIOĞLU, @linux.org.tr biçiminde tahsis edilmiş 60 kadar
e-posta adresi bulunduğunu ve buralardan giden e-posta mesajlarının
derneğin resmi söylemi olarak algılanabileceğini öne sürdü. Uzun bir
tartışma sonucunda @lkd.org.tr biçiminde e-posta adreslerinin Y.K.
ve diğer resmi yazışmalarda kullanılmasına ve @linux.org.tr
adreslerinin üyelerin genel kullanımına açılmasına karar verildi.

Burak DAYIOĞLU'nun önerisi üzerine Murat ARSLAN kendi geliştirdiği
ZomZom isimli web e-posta arayüzünü LKD üyelerinin kullanımı için
ücretsiz olarak derneğe vermeyi ve gerekli değişiklikleri yapmayı
kabul etti.

[BD: Sistemin Ank. Ünv.'ne taşınmasından kısa bir süre sonra dernek
     üyelerine @linux.org.tr adresleri atanması ve hem webmail
     arayüzü ile hem de forwarding hizmeti biçiminde kullanılması
     mümkün olacak]

Ethem DERMAN dernek için hazırlanan bir birinden güzel üç farklı antetli
kağıt ve zarf taslaklarını katılımcıların görüşlerine sundu. Zarf ve
antetli kağıdın görünüşleri karara bağlandı. Ethem DERMAN, antetli kağıt
ve zarfların basılması işini üstlendi.

Burak DAYIOĞLU, derneğin kısa dönemde yapabileceği faaliyetlerin
tartışılmasını ve planlanmasını önerdi. Bu öneri üzerine yapılabilecek
en önemli faaliyetlerin İnternet hizmetlerinin daha organize biçimde
sunulması ve seminer, kurs vb. eğitim etkinliklerinin gerçekleştirilmesi
olduğuna kanaat getirildi.

Görkem ÇETİN ve Burak DAYIOĞLU, özellikle eğitim hizmetlerinin belirli
bir kalite düzeyinin üzerine çıkması gerektiğini; aksi durumda
etkinliklerin dernek adına yapılıyor olması nedeniyle derneğin zor
durumda
kalabileceğini ve imajının sarsılabileceğini dile getirdiler.

Eğitim'lerde belirli bir kalitenin tutturulabilmesini sağlamak üzere
neler yapılabileceğini tartışmak üzere bir çalışma grubu kurulmasına
karar
verildi ve aşağıdaki gönüllülerin bu çalışma grubuna üyelikleri kabul
edildi:

        {burak,gorkem,arslanm,berk,cemc}@linux.org.tr
        levent@ankara.edu.tr

Çalışma grubu için bir tartışma listesinin Cem ÇEVİK tarafından
açılması uygun görüldü. Çalışma grubunun ilk taslağın hazırlanması için
bir haftalık süresi var.

[BD: ÇG kurulduğunda web ve e-posta yolu ile duyurulması sağlanacaktır.
     Dileyen herkes tartışma listesine üye olarak çalışmaya katkı
     verebilir]

Web sitesinin organizasyonu için ikinci bir çalışma grubunun kurulması
da yine karara bağlandı. Gönüllü ilk üyeleri aşağıdaki gibidir:

        {arslanm,kadir,cemc,berk}@linux.org.tr
        akpinar@ankara.edu.tr

[BD: ÇG kurulduğunda web ve e-posta yolu ile duyurulması sağlanacaktır.
     Dileyen herkes tartışma listesine üye olarak çalışmaya katkı
     verebilir]

Toplantıya katılan diğer arkadaşlar unuttuğum ya da yanlış aktardığım
noktaları işaret edebilirler ise memnun olurum.

Saygılarımla,
Burak DAYIOĞLU
LKD Saymanı