[LINUX:16426] Re: otomatik ftp

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Tue 06 Jun 2000 - 12:11:50 EEST

osman wrote:

> selamlar,
> her gün belli saatte belli bir dosyayı ftp ile indirmek istiyorum. nasıl
> yapabileceğim hakkında görüşü olan var mı?
> ftp'nin dökümanlarına baktım, aklımda belli şeyler oluştu ama tam değil.
Merhaba,

Bunu birkc degisik programla yapabilirsin. Mutlaka ftp kullanman gerekmez.
Benim kullandigim greed programi. parametre olarak sadece download etmek
istedigin dosyanin linkini veriyorsun.

Greed disinda bir cok degisik programda mevcut. www.freshmeat.org,
www.linuxberg.com adreslerinden ftp programlarini arayabilirsin.

> bir de işleri otomatize etmek için bir at komutu bir de cron komutu var.
> bunların aralarındaki farklar nedir?
> teşekkürler.
> Osman
Ben cron kullaniyorum. Acikcasi at komutunun *tam* gorevini de bilmiyorum.
Ama man sayfasindan anladigim kadariyla genellikle bir defalik isler icin
kullanilan bir program. Surekli ayni zamanda tekrar tekrar ayn isleri
calistirip calistirmadigini bilmiyorum. Calistirmak istedigin komutlari
parametre olarak veriyorsun ve program gerisini hallediyor.

Cron ile bir yil icinde herhangi bir dakikada calismak uzere ayarlama
yapabilirsin. Sistem genelinde ve kullanici bazinda olmak uzere iki tip ayar
dosyasi (calisma zamani ve komutlari belirttigin dosya) var. Sistem geneli
icin kullanilan dosya genellikle /etc/crontab dosyasidir.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com