[LINUX:16428] Re: Linux ve Ticaret

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Date: Tue 06 Jun 2000 - 12:55:53 EEST

free software
ve commercial support farkli seyler degilmi?
redhat in iso sunu ftp sinden bedava indirirsiniz. yazar cd ye
kurabiliyorsan kurar kullanabiliyorsan kullanirsin kimse senden para
istemez ( gunun birinde redhat para isterim derse ki diyebilecegini pek
sanmam gider baska dagitim bulursun)

yada parasini odeyip cd sini kurulum kitabini email supportunu telefon
supportunu satin alirsiniz.

olay bu kadar basittir.

linux tan para kazanan (hem calistigi yerlerde islerini onunla yaparak
,hemde kimi projelerde kullanip bisiler ureterek) biri olarak simdiye
kadar kimseye linux u satmadim (satsamda 50 ser $ dan karnim doymaz) ama
linux kullanarak yarattigim pek cok cozumden iyi de paralar kazandim
kazaniyorum.

bu para muhabbetinin neden bu kadar uzun surdugune de halen bir anlam
veremiyorum.

ha listede birinin sordugu soruya alacagi cevaptan para kazanacagini
dusunuyorsaniz insiyatifinizi kullanip cevap vermezsiniz. bir baskasi
belki verir bunada karisamazsiniz.
ancak daha hicbirsey bilmeden linux la birseyler yapip para kazanmaya
calsian arkadaslarda sorduklari sorudan once cok baska seyleri (sadece
linux anlaminda degil bilgisayar ve network temel bilgileri anlaminda)
ogrenmeleri gerektigini de unutmamalilar sanirim.

ve aslinda linux la birlikte gelen dokumanlar cogu zaman cok hatta
fazlasi ile yeterli.

komur@gnu.gen.tr wrote:

> Bakin kavramlari karistirmayin..
> Acik sistem
> Acik kaynak kod
> Ozgur Yazilim
>
> Bu uc kavram farkli seyler.. Birincisinin diger ikisi ile alakasi bile
> yok..

> Ya sunu yazmayin ne olur..
>
> "Linux bedeva"..
>
> Linux bedeva degil.. Ozgur..
>
> Free Software, beles yazilim demek degildir..
>
> Free Software uzerinde herhangi bir kisitlama olmadan kullanabilecegin
> yazilim diye minnacik aciklanabilir.. Sen bir yazilimi elde ederken sana
> [...]

Egemen Ergel
[ fLyFisH ]
e-mail : egemen.ergel@teklan.com.tr
ICQ UIN: 376434