[LINUX:16216] Re: AKTUEL deki yazi... (fwd)

From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Fri 02 Jun 2000 - 18:04:27 EEST

Selam

Sanırım attığım mektup düzgün okunmadı.

Aktüel'deki bu yazı, Linux'un yaygınlığını artırmak için
hazırlanmıştı. Yazar Linux konusunda bilgili değil, bu nedenle hatalar
olabilir. Ancak yazının geneline baktığınız zaman yazı içinde ciddi bir
Linux promosyonu var, konunun renkli, canlı ve açıklayıcı olmasına önemli
şekilde özen gösterilmiş, dergiyi alırsanız zaten anlarsınız. İlk defa bu
konu Aktüel gibi bir derginin gündemine girmiş.

İkinci olarak, bu yazı konusunda bizden bilgi alınırken Linux
Kullanıcıları Derneği henüz dernekleşmemişti. Dernek olsa dahi şu anda da
Linux Kullanıcıları Grubu ticari olarak faaliyet gösteremez, piyasanın
açığını dolduramaz, bu bir gerçektir. Biz derneğiz, ben de dernek
kurucuları arasında faaliyet göstereceğim, ama çalışma alanımızda ticari
faaliyete yer yok. Bu nedenle ticari kurumların Linux piyasasında varlığı
şarttır. "CD kopyalıyor, 7 milyon liraya satılıyor" gibi sözler ancak
ticari bilgiye sahip olmayan, kişisel çekişmelerini bir kenara bırakamayan
kişilerin sözleridir. Toplum bilincini "Linux serbesttir, bu nedenle
beleştir" örneğine getirmekle, yanlı konuşarak bir kurumu hedef almış
oluyorsunuz.

Dernek farklıdır, ticari kurum farklıdır. Örneğin ben gerektiği zaman
dernek hüviyetimle çalışır, gerektiği zaman ticari oluşum altında faaliyet
gösteririm. Her iki tarafta da kurduğum cümlelere dikkat etmem şart olur.
Linux'un ücretsiz olarak dağıtılması, bu üründen gelir elde edilmesini
engellemiyor, ve ne yazık ki hala kurumsal pazarda Linux, Türkiye'de
kurumsal niteliğin ve niceliğin gelişmemesi nedeniyle gereken ilgiyi
göremiyor, üniversitelerin dışına çıkmakta zorlanıyor.

Keşke bir değil, on değil, 1000 tane kurum olsa da Linux'u desteklese, hiç
olmazsa kurumsal muhatap konusunda sıkıntı çekmezdik. linux.org.tr de dört
başı mamur, özlediğim ve istediğim bir noktaya gelirdi.

Eğer yazı ile ilgili (hatalı bilgiden dolayı) bir sorun var ise Aktüel
dergisine mektup atın. Biz elimizden geleni yaptık, ama hatalar çıkabilir,
bunlar normaldir, daha önce de dediğim gibi.

Bir gün bu tür saldırılar sonunda birbirimizin yememizin acısını, henüz
hayatının baharındaki linux.org.tr'ye zarar verdikten sonra göreceğiz ve
anlayacağız, ama iş işten geçmiş olacak ne yazık ki.

İyi çalışmalar
Görkem
Gelecek A.Ş