[LINUX:18237] Re: Kurs

From: Mehmet Cobanoglu (adelante@adelante.tc)
Date: Thu 27 Jul 2000 - 23:13:57 EEST

Selamlar,
Tam da maili attiktan sonra , sizin beni ,
" Olayin gene boyut degistirmesinden , gereksiz ve anlamsiz MS&Linux ya da
 Gnu kisirdongusune girmesinden endise duydugum icin ve listeyi oyalamamak
 suretiyle Ben budan sonra bisey demiyorum."
bu sozlerimle avlayacaginizdan adim gibi emindim.:) ancak gitmis bir maili
, gidecegi yere gittikten sonra okunmadan geri cagirma gib bir imkanim
olmadigi icin bir sey yapamadim.
Aslinda, kesinlikle size karsi bir kastim olmadigini sizde biliyorsunuz,
sadece sunu sordum.Gelecek'in verdigi sertifikalarin gecerliligi. Burda
gelecek onune gelene sertifika veriyorda demedim.Sadece Bir RedHat firmasi
kadar ciddiyetle bunu ele aliyor mu ? almiyor mu?. IT sektorunde acikca
gorulen bir sey var(Kabul etsenizde ,etmesenizde).Solaris'den
ve sertifikalandirma sinavlarindan Sun Microsystems ve anlasmali oldugu
Sirketler sorumlu, Ayni sekilde MS urunlerinden ve sertifikalarindan da gene
Microsoft.Keza Cisco derseniz yine Cisco'nun standartlarina uyan sinav
merkezlerinden bu sinava girebilir ve sertifikanizi ordan
alirsiniz.Herhangibir Sertifika almak isteyen insanlara linux hakkinda
sertifika programi veren bir yer olarak Gelecek'i gosterdiginiz zaman sorum
gayet basitti.Bu sertifika dunya capinda taniniyor mu ?Siz hayir ,taninmiyor
demek yerine .MS gibi bir sertifikalandirma olacaksa olmasin demeye
getirdiniz sozu.
Sonuc olarak sertifikalandirmadan bahsediyorsaniz, insanlarin bize sordugu
sey ABC bilgisayar kursundan, kursu tamamlandigina dair alinan bir kagittan
daha cok , Sektorde kisiyi ,konusunun uzmani oldugunu belirten ve bunu da
ilk elden (kullanilan urunu gelistiren firma tarafindan )verilmis ve
onaylanmis olan belgeden konusmak lasim .Kaldi ki Gelecek'in verdigi
belge,az once bahsettigim sekilde bir belge degil.
Tekrar sevgiler saygilar.