[LINUX:18091] Re: DNS Sorunu

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sun 23 Jul 2000 - 17:05:24 EEST

> Selamlar..
>
> Sanirim DNS yapilandirmaniz icersinde reverse adres kaydi icin ag (zone) taniminiz yok. Bir onceki mesajda belirttigim gibi bir reverse zone tanimlamak -en dogru olmayabilir- en basit cozum.
>
> Ornek olarak, 192.168.1.1 agi (!? aslen bu bir ag adresi olmaz, ornek olsun diye..) icin reverse adres tanimi yapalim.
>
> /etc/named.conf dosyasina
>
> zone "1.1.168.192.in-addr.arpa" {
> type master;
> file "/var/named/192.168.1.1.rev";
> };
>
> satirlarini ekleyelim.

Bu calismaz.
1.168.192.in-addr.arpa.
zone'unun yetkilisin yapabiclegi bir seyler var;
sayet o kuurlu ise tabii. ya dogrudan ilgili reverse tanimi yapar,
yada bir blogu delege edebilir.
benim DNS notlarinda bunlar anlatilmistir, hqangi RFC oldugu su anda
hatirlamiyorum.

Bu tur sorunlarda, gercek IP ve domain'i verirseniz, hatamin nerde
oldugu daha kolayca bulabilirsiz.

Aksi halde, uzun bir deneme yanilma oluyor. gerekli araclari da
pek kullanmiyoruz nedenese.

Saygilar
Mustafa Akgul