[LINUX:18090] iki sistem ve kablonet...

From: Aytun Celebi (aytun@internetimiz.com)
Date: Sun 23 Jul 2000 - 03:34:31 EEST

Selamlar,

Kabloneti hub yardimiyla sonradan sayisi artacak su an iki adet makinaya
dagitmak istiyorum. elimde 3 ethernet karti var (realtek, ne2000 uyumlu ve
bir de 3com) kartlar sorunsuz calisiyor. 2 pc hub a bagli ve suse 6.2 kurulu
p120 16 ram bir sistem sanirim net'i bolmek icin yeterli olacaktir. linux
makinamda 2 ethernet karti takili, bunlardan birisi kablonetten gelen
interneti alacak diger ethernet ise hub'a cikiyor ve network amacli.

network'u 192.168.0.1 ip'li ve 255.255.255.0 subnet'li kuracagimizi
varsayalim. diger ethernet ise (kablonet icin) 212.156.4.4 ve 212.156.4.20
adreslerinden dhcp vasitasiyla otomatik ip aliyor. ancak suse daha ikinci
ethernetimi ip veremedigimden kabul etmiyor. kernel derlerken modulleri de
yukledim. yapmam gereken sey hakkinda fikri olan birinin yardimini
bekliyorum. su an linuxtan umudu kesmis 2000 araciligiyla kismen de olsa
yapabildim ama sorunlu calisiyor ve zaten sirf bu is icin 2000in kurulu
oldugu makinayż feda edemem.

Tesekkurler,
iyi calismalar