[LINUX:18070] Re: DNS Sorunu

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 21 Jul 2000 - 12:10:42 EEST

On Fri, 21 July 2000, "M. Umut Karabudak" wrote:

>Yok dediğiniz değişikliği yaptım ancak o da olmadı.
> Ben de artık reverse tanimlarda bir sorunolduğunu düşünmekteyim ama ne?

Selamlar..

Sanirim DNS yapilandirmaniz icersinde reverse adres kaydi icin ag (zone) taniminiz yok. Bir onceki mesajda belirttigim gibi bir reverse zone tanimlamak -en dogru olmayabilir- en basit cozum.

Ornek olarak, 192.168.1.1 agi (!? aslen bu bir ag adresi olmaz, ornek olsun diye..) icin reverse adres tanimi yapalim.

/etc/named.conf dosyasina

zone "1.1.168.192.in-addr.arpa" {
     type master;
     file "/var/named/192.168.1.1.rev";
     };

satirlarini ekleyelim.

/var/named/192.168.1.1.rev dosyasini olusturup icersini asagidaki gibi dolduralim...

1.1.168.192.in-addr.arpa. IN SOA proxy. root.proxy.viruscafe.net.tr. (

;Ustteki iki satir, tek satirda olacak.. Eger tek satira sigmiyorsa..

                        959417587
                        10800
                        3600
                        432000
                        38400 )
1.1.168.192.in-addr.arpa. IN NS proxy.
2.1.168.192.in-addr.arpa. IN PTR dns.viruscafe.net.tr.
3.1.168.192.in-addr.arpa. IN A mail.fesmekan.net.tr.

Sanirim bu dosyayi ekleyip uygun ayarlari yapinca bu sorun ortadan kalkar..

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3