[LINUX:17909] COZUM: Enteresan bir DNS sorunu.. :)

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 15 Jul 2000 - 13:27:33 EEST

On Fri, 14 July 2000, Murat Koc wrote:

> Selam,
> Yine bu xisp yi denemenizi onerecegim ilk once.

> Garip:))

> Peki ya minicom,dip,chat ... bunlari denediniz mi?

> baglantiyi yaparken boyle cron based yapicaksaniz dip veya chat ile
> yapmanizi oneririm.

> bence ilk once xisp yi bir deneyin eger dns numaralari degismiyorsa bu
> durumda pppd de sorun yoktur. ayarlarda problem vardir. o zaman da pppd
> nin src i ile bosuna kasmak yerine chat veya dip ile bir script yazarsiniz
> veya optionslari tekrar gozden gecirirsiniz veya xisp nin yazarina mail
> [...]

Gecici bir cozum olusturdum sonunda. Cunku X-ISP, kppp vs. hicbiri bu sorunu cozmuyor. Mecburen pppd src. de DNS cozumunu iptal edip, sistemi aldattik. Yasasin acik kaynak kodlu yazilim.. Yasasin GPL, Yasasin bilginin paylasimi vs.. (Tabii bu firsati degerlendirip biraz propaganda da yapmak lazim ;-))

Isin enteresan tarafi, pppd icersinde resolv.conf'u degistirmek ile alakali tek satir bile yok. Mutlaka bizim (Kendimin) biryerlerde yaptigimiz bir numaradan kaynaklaniyor bunlar. Cunku hemen yanimdaki mail server'de bu sorun yok.. Gecenlerde elm+lynx+sendmail triosunu biraz kurcalayip, webmail cevaplama sistemi yapmistim. O da boyle garip seylere yol acmisti. Farketmissinizdir, alakasiz bir kac mesaj, cevabi olmayan mesajlar vs. gitti listeye. Herkesten bu bahane ile ozur dilerim. Eger asil sorunu bulabilirsem, mutlaka listeye yazarim..

Ilgilenen herkese tesekkurler.

Saygi ve sevgilerle...

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3