[LINUX:12412] Re: filedescriptor ve proses sayisini arttirma

Subject: [LINUX:12412] Re: filedescriptor ve proses sayisini arttirma
From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Tue 25 Jan 2000 - 14:36:11 EET

> Maksimum surec sayisi bunlar gecerli degil. tasks.h'taki NR_TASKS
> parametresini degistirmelisiniz. Yukaridakiler de zaten /proc altinda
> bir dosyadan degistirilebiliyor, cekirdegi yeniden derlemeye gerek yok.
> altavista.com'dan "max open files" seklinde aratilabilir.

Selamlar,
Bu yukardakine cevap vermedigimi farkettim. O zaman NR_TASKS i
degistirmistim fakat degisen birsey olmadi. Hatta max sayisi olan 4096 yi
verince makina acilmamisti:))
Bu arada belki gecti ama arkadasin tam olarak artirmak istedigi child
process sayisi mi yoksa genel process sayisi mi?
Child process sayisini limits.h tan degistirmeme ragmen bende 999 olarak
kalmaya devam etti. Yukaridaki NR_TASKS ise yine ayni sekilde etkili
olmadi.

File descriptor sayisina gelince bunu da limits.h in icinden degistirmem
sanuc vermedi. Fakat fs.h in icinden degistirdim ve artti. yani kernel
patchlemeye (Biri oyle yazmisti) gerek yok.

Bunlari ise yazdigim basit bir C kodu ile kontrol ediyorum.
Birisi simdi child process sayisini arttirmak icin baska bir yol
onerebilir mi?

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC