[LINUX:12411] Re: Disari mail gitmiyor

Subject: [LINUX:12411] Re: Disari mail gitmiyor
From: Tanju Aktug (aktugt@hipokrat.org)
Date: Tue 25 Jan 2000 - 14:06:40 EET

> siorunun Redhat yada Slackaware ile bir ilsikis yok.
> gozuuken hata
> 1) ahmet@192.168.1.254 ne anlama geliyor
> niye makinain adi yok? DNS ne guune duruyor?
> ille IP kullanan gerkeirse
> admet@[192...] seklinde olmali
> 2) sanki DNS'te sorun var gibi, linux.org.tr konsunda bilgi alamamis.
>
> yerel agdaki Ip'leri
> /etc/mail/relay-domains'e yazmak daha dogru.
> access ve r elay-domaisn de bir miktar tekrar olabilir tabii.
>
> Kolay gelsin
> Mustafa Akgul

Redhat6.1 reverse DNS kaydı bulmaz ise, mail alip, dagitmiyor...
Gonderen makinalar için reverse DNS kaydi yapin, sorun cozulecektir.

Bir de relay yapılacak makinalari mail/name_allow dosyasina yazin.
relay_allow anladigim kadari ile sadece net adresleri icin calisiyor.
sendmail.cf'de

# file containing names of machines which can use our relay
F{LocalNames} /etc/mail/name_allow
Satirlari ile ilgili makinalarin IP'lerinin yazilacagi dosya olarak
name_allow verilmiş.

Tanju Aktug