[LINUX:12315] Re: IPMASQ & File Server

Subject: [LINUX:12315] Re: IPMASQ & File Server
From: Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Date: Sat 22 Jan 2000 - 01:39:17 EET

On Thu, 20 Jan 2000, Burak DAYIOĞLU wrote:

> [...]
> bölgeye koymuşsunuz) hem de file server olarak kullanmanız iyi bir fikir
> değil. Şöyle bir konfigürasyon daha cici olmaz mıydı?
>
> NET
> |

> Router
> |

> Linux ------> NT web server

> | | | | | | | | |
> PC PC PC PC PC PC PC PC NT File Server
>
> hem konfigürasyon olarak daha kolay hem de file server'ın güvenliği
> açısından kat be kat iyi... Böyle bir durumda linux makinayı firewall
> olarak da yapılandırabilirsiniz.
>
> Böyle yapmamak için özel bir gerekçeniz var ise problemi çözmek için

Peki ben bu yapI Uzerine bir soru sorayIm. Elinizde 32 IP niz var. diyelim
ki 123.123.123.0/255.255.255.224
NasIl daGItIrsInIz bu yapIya IP leri?
router'In ethernet portuna ve linux'un router'a bakan kIsmIndaki ethernet'e
herhalde ayrIlmIS network ten birer IP verirsiniz. 192.168.1.1 ve
192.168.1.2 mesela.. Linux'In dIS taraftaki (router'a bakan taraftaki)
ethetnet IP si 192.168.1.2 olucak mesela. Linux routing yaparken dISardaki
ethernet'i kullanIyor bildiGim kadarIyla. O IP de ayrIlmIS network ten..
Buna nasIl bir COzUm bulubabilir bu durumda?