[LINUX:13297] RE: SQUID

Subject: [LINUX:13297] RE: SQUID
From: T. Koray Peksayar (koray@holyarts.com)
Date: Mon 28 Feb 2000 - 18:18:58 EET

> 20 makinayi tek bir IP ile internete cikarmak
> istiyorum.
> Iki eternet kartli RedHat 6.1 yuklu bir makinada
> eth0'a elimdeki IP'yi tanimladim. eth1 icinde 1.1.1.1
> IPsini atadim. squid de 1.1.1.0/255.0.0.0 araligina
> izin verdim. win98 yuklu makinalarda IP olarak 1.1.1.2
> gibi IPler girip explorer'i proxy'ye ayarladim. 20
> makinada internete bir sorun yasamadan baglandi,ag
> komsularini da gorebildiler. proxy'de canavar gibi
> calisti yasakladigim sitelere baglanamadilar.
> Burasi isin iyi bolumu simdi problem basliyor :)
> [...]

Sanirim kartlarin ikisi de 3Com ?

Daha önce basima gelen bir durum bu. Sorun PnP BIOS'tan kaynaklaniyor buyuk
ihtimalle. PnP OS installed ---> no yapip asagiyi okuyun.

Bendekiler bir adet 10/100 RTL 8129A digeri ise 1/10 RTL 8029 idi. ki ayri
chipsete sahip iki kart takinca sorun cozuluyor (.... ama acip kapayinca
kartlar yer degistiriyor :))

Bu durumu ben soyle teshis ettim. Kartlardan once birini cikarttim. Makine
acildi ve kart konfigure edildi, calisti... Cikarttigim RTL 8129A olandi.
Fakat o da ne ? Yuklenen modul ne2k-pci yerine rtlxxx...

Kapatip oteki karti taktim (RTL 8029), digerini cikarttim ve makineyi actim.
Sorunsuz calisti ve modul olarak ne2k-pci yuklendi.

Bu olaydan sunu anladim. Kartlar kendilerini daha once konfigure etmesi icin
PnP BIOS ile anlasabiliyorlar ve IRQ'lari her acilista ayri verilebiliyor.
Ayrica IRQ'su degisen kart yanlis taninabiliyor, ayni ya da yakin chipsetli
kartlar halinde ISA PNP karti yanlis taniyabiliyor, bu da modullerin yanlis
yuklenmesine sebep olabiliyor.

Kartlari yer degistirdim ve denedim durum ayni, yani IRQ'larin ayrilmasi PCI
slotlar degisse de ayni sirayla oluyor. (Bazi ses kartlari ayri slotlarda
ayri IRQ alarak calisiyorlar).

Sabikali karti eth0 yaptim (IRQ'yu otekisinden daha once aliyor ve oteki
karta verilmesi gereken IRQ'yu aliyor diye). Daha once RTL 8129A eth0 iken
bu sefer o eth1 oldu.
Bu sekilde sorunu hallettim. Su anda sistem tikir tikir calisiyor hatta eth0
KabloNet'ten Ip aliyor ve oteki kart ile masquerading yapiliyor.

Burada belirtmem gereken sey ise kartlarin IRQ'larini disketleriyle
ayarlamak da mumkun oluyor ama ben bunu tercih edemedim cunku disket namina
birsey bulamadim.

Sorun hakkinda baska cozum bulan olursa reply pls.

Saygilar
Koray