[LINUX:13302] RE: SQUID

Subject: [LINUX:13302] RE: SQUID
From: T. Koray Peksayar (koray@holyarts.com)
Date: Mon 28 Feb 2000 - 18:23:11 EET

>Bu karti tekrar nasil tanitirim ? Daha iyisi bu sorunu
> tek eternet kartiyla nasil cozerim ? Ben yapamazsam bu

Hmmm... Arkadaslar guzel bir soru geldi :)
Daha once cift eth icin cevap vermistim tek eth ile experimental bir cozum
yaziyorum.
Dikkat ! Hic denemedim calisabilir de calismayabilir de...

0- kartin full-duplex calistigindan emin olmak icin isterseniz birlikte
verilen disketle bir kontrol edin.
1- Kernel -> Networking -> IP: aliasing support [*]
2- Kerneli derleyin. Makineyi kapatin.
3- Size verilen Internet cikis hattini direkt olarak intranet'e bagli HUB'a
takin
4- Makineyi acin
5- eth0 için gerekli modulu yukleyin
5- eth0'i konfigure edin. ornegin:
ifconfig eth0 212.212.212.212 broadcast 212.255.255.255 netmask 255.0.0.0 up
(size verilen ip ve netmaska gore ayarlayin route.conf'a routing icin gerkli
satirlari da ekleyin)
6- Burasi onemli. Burada bir virtuel ethernet tanitiyoruz. Ic hatta
aktarilan trafik icin...
ifconfig eth0:1 192.168.1.1 broadcast 192.255.255.255 netmask 192.0.0.0 up
(ip ve netmaski degisik ayarlayabilirsiniz tabii)
7- Bu iki ifconfig satirini her acilista calistirmak icin gerekli yerlere
yazin. (SuSE kullaniyorum ve yast ile yapiyorum ben)

Bu kadar.... Henuz denemeye firsatim olmadi... deneyen lutfen ozel mail
atsin.

Saygilar
Koray