[LINUX:23452] Re: qmail problemi?

From: Murat Demirten (murat@debian.org)
Date: Sun 31 Dec 2000 - 17:14:55 EET

Selam,

Mailler /var/spool/mail altina gidiyorsa geleneksel unix mbox formati,
~Maildir/ dizinine gidiyorsa maildir formati kullaniyor demektir. mbox
formati kullaniyorsaniz ve mail gonderirken bir sekilde sistem zarar
gordu. elektrikler kesildi vs. O zaman mail truncate edilir ve o mail
bir sonraki mail ile birlesir. MTA maili yeniden gondermeye calistiginda
ise bu yanlis yapidaki mail gidecektir. mbox formatinda sadece bir dosya
uzerinde islemler gerceklestirildigi icin ayni anda ayni kullaniciya gelen
farkli istekler bu tek olan dosyanin yapisinin bozulmasina sebep olabilir,
bu is degisik locking mekanizmalari olsa da standardi oturmus degil.

maildir formatinda ise 3 ayri dizin (new,cur,tmp) bulunur, her mesaj bu
dizinlerden herhangi birinin icinde(mesajin durumuna gore,yeni,okunmus
vs.) ayri bir dosya halinde ve gene RFC 822 formatina uygun bir sekilde
saklanir. Boyle olunca herhangi bir locking mekanizmasina gerek
kalmaz. Fakat bu formati cok az MUA destekler. Kisaca aklima gelenler
bunlar, her zamanki gibi daha ayrintili bilgi icin www.qmail.org

Murat Demirten