[LINUX:23451] qmail problemi?

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Sun 31 Dec 2000 - 11:12:32 EET

Merhabalar.
Oncelikle sunu belirteyimki qmail'e daha yeni
basladim.Yani newbie'im.Ona gore :)
Anlayamadigim birkac olay var qmailde.Su Maildir
olayi.
Acaba sistemimim maildirmi yoksa mailbox mi kullaniyor
diye arastirdim.Biraz derinlere ineyim.Ilk basta
ucspi-tcp kurdum.Daha sonra qmail icin olan
INSTALL.*+FAQ'i okudum. sonra gerekli userlari actim
ve make setup check dedim.Sonra /var/qmail/boot/home'u
/var/qmail/rc diye kopyaladim.qmail-smtpd icin
baslangic scriptlerini tcpserver -u x -g x 0 smtp ...
... .. satirlarini ekledim.Ve qmail'i calistirdim.
Deneme mailini gonderdim kendime.local-local olarak ve
mail gitti.Ama /var/spool/mail/user'a gitti.Yani mbox
formati oldu degilmi?

Benim anlamadigim sanirim su
Maildir formati mailin direk ~user/Maildiri na gitmesi
sanirim yoksa baska birseymi.Eger oyleyse benim sistem
su anda /var/spoo/mail/user yarattigi icin ben qmaili
mbox formati ile kullaniyorum degilmi ?
*****Mbox formati ve Maildir formati arasi tam fark
ne?*********Asil problemim bu.Eger cevap veren arkadas
olursa ikisinin arasindaki farki kademe kademe
anlatirsa sevinirim..

=====
YILDIZ UNIVERSITESI
ELEKTRONIK ve HABERLESME