[LINUX:23038] Re: windows kadar kolay...

From: krumm (yermiz@bir.net.tr)
Date: Fri 15 Dec 2000 - 17:17:04 EET

> Oncelikle bence cok buyuk bir yanilgi icindesiniz. Belli bir sure windows
> isletim sistemini kullanmamis birinin linux'u kullanmasi zor demissiniz.
> Maili de bunun uzerine kurmussunuz.
>
> Ama zaten linux'un windows ile "hic bir" alakasi yok. Ben ilk linux
> kurdugumda sok olmustum. Senelerdir bilgisayarla ilgili olan ben, windows
> isletim sistemlerini bir cirpida kurabilen (bunlar komik seyler tabii), NT
> tabanli sunucu cozumleri hakkinda derin bilgisi olan ben, cok acemi bir
> bilgisayar kullaniciya donusmustum. Hala da oyle gorurum kendimi. Benim
> [...]

  Öncelikle yanıtınız için teşekkürler.Aslında ben olaylara yeni bir bilgisayar
kullanıcısı(daha doğrusu ev kullanıcısı) gözüyle bakmaya çalışıyorum.Düşünün;
dosya-dizin yapısını,program kurmayı-silmeyi,basit bir programın
ayarlarını,mouse'a bile hakim olmayı tam olarak beceremeyecek bir insandan
bahsediyorum.Kampanyadan veya herhangi bir yerden edindiği bilgisayarını bir
arkadaşına kurduruyor ve düğmesine basıp açıyor,bundan sonra windows ile mi
ilerlemesi daha kolay olur, yoksa linux ile mi?
  Yazdıklarınıza katılıyorum(linux ve windows'un farklı olduğu aşikar)
fakat yeni bir bilgisayar kullanıcısının linux ile işe başlaması, eğer yeterli
azme sahip değilse oldukça zor.Sonuç olarak windows veya linux olması önemli
değil, önemli olan yeni bir kullanıcı için yeteri kadar kolay olması.Benim
düşüncem yeni bir kullanıcı için linux biraz angarya gelebilir.
 Yeni kullanıcılarında linux ile bilgisayara adım atmasını istediğim için tüm
bunları yazıyorum zaten.Yoksa yeterli azme ve bilgi açlığına sahip bir kişinin
neye nasıl başladığı pek önemli değil.
  Mandrake'nin sürekli yeni kullanıcılara tavsiye edildiğini görüyorum, eğer
dediğiniz kadar kolay ise umarım linux camiasına windows ile tanışmamış yeni
kullanıcılar kazandırır.(Bu arada windows ile bir kez bile karşılaşmanın kabus
gibi olduğunu lanse ediyoruz ama.. :))
  Linux'lu günler dileğiyle.