[LINUX:18853] Re: acemi

From: Ozbek (ozbek@gis.net)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 21:32:51 EEST

> 2. Linux ta acilista calistirilan (config.sys, autoexec.bat, startupsequence
> gibi) genel anlamda bir dosya varmi? buraya istedigim herhangi programi
> her acilista calistirmasi icin yazmak istiyorum. ama gorebildigim kadariyla
> her islem icin ayri birer dosya var sanirim? klavye icin baska, fontlar icin
> baska dosya gibi. herhangibir configurasyona denk dusmeyen, genel
> anlamda bir acilis dosyasi varmi?

Unix boot ederken (ayaga kalkarken) cesitli run-time seviyelerinden
gecer,, her seviye geciste belli startup scriptler calisir..
Bu eskiden cok duzenli ve basit sekilde idi, su anda dagitima gore
bazi kalinti startup scriptler var.. yani bazi startup scriptler
malesef hic run etmeden oldugu yerde duruyor..

su anda bu e-mail'i yazarken Suse Linux'a bakiyorum, bu scriptler
/etc/rc.d directory altindan toplanmis durumda.. bunun altindaki
rc2.d directory'si multi-user (cok kullanicili) seviyeye geciste
calisan scriptler.. cok kullanicili seviye 2 nolu seviye Unix'te.
calistirmak istedigin script'i S ile baslayan bir dosya icine
yazip, oraya koyarsan sistem ayaga kalkerken calisir.
(chmod 755 <script_ismi> yapmayi unutma.)
Bu arada tam olarak diger scriptlere gore nerede calisacagini.
Sxx 'de xx'lere verecegin degere gore belirliyebilirsin,
ornek olarak S20 ile baslayan scriptler S21'lerden once
calisir. vesaire.(yani alfabetik siraya gore calisacaklar
sistem ayaga kalkarken.) genelde kullanicalara ozel scriptler,
S90 gibi dosyalara yazilir.. sistemin her ayaga
kalkisinda calismasini istedigin scriptleri (ornek olarak
klavye'deki fontlari degistiren, vs.) oraya koyabilirsin..

ilk soruna cevap veremiyorum malasef, X ortaminda turkce
karakterler ile hic bilgim yok, eminim o soruna baska birisi
cok iyi sekilde cevap verecektir...

bu arada aklima geldi, bu listenin FAQ.(Cok sIk sorulan sorular/cevaplar
dosyasi varmi?) eger yoksa FAQ'nun bence bir an once hayata
gecmesi gerekli.

Oktay Ozbek