[LINUX:18854] Re: Partitionlar gitmis

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 21:35:08 EEST

Selamlar..

On Wed, 16 August 2000, Bilgi Ýslem Daire Baskanligi wrote:

> Dun cok ciddi islerde kullandigimiz linux RedHat 6.2 serverimiz
> aksam uzeri kilitlendi. Bilgisayari yeniden actigimizda
> disk uzerinden acilis yapmadi. FDISK ile harddiske baktigimizda
> tum partitionlarin silinmis oldugunu gorduk ve soklari yasadik.

Cok vahim bir durum.. Durup durdugu yerde olamayacak kadar vahim..

> icindeki bilgileri tekrar kurtaramayacagimizi anlayinca sabaha
> kadar calisarak yeni bir server kurduk.
> 1.Bu durumdaki bir harddiskte bilgi tekrar kurtarilabilirmi ?

Ihtimal dahilinde.. Fakat cok zor bir islem oldugunu belirtmem lazim. Norton Diskeditorle teker teker denemek lazim vs.

> 2.Partition bilgileri telnet gibi veya bir baska programla
> uzaktan silinebilirmi?

telnet girip, fdisk calistirabilen birisi kolayca bu isi becerebilir. Durup durdugu yerde kilitlenmesi boyle bir durumu akla getiriyor. Zaten Linux makinasinin kilitlenmis olmasi bile son derece enteresan..

> (Yakindan demiyorum server cok guvenli bir yerde idi)
>
> Fikirlerinizi saygilarimla bekliyorum.
>
> birde web uzerinden user filan acan programin ftp
> adresini verebilirmisiniz.

http://www.webmin.com da webmin diye bir program var. User acar, passwd. verir, samba, bind, dhcpd, ftp, cron vs. hepsini configure eder..

NOT: Unutmadan, bu gunlerde Sivas'tayim. Issiz gucsuz geziyorum ortalikta. Tahminimce siz de buradan yaziyorsunuz. Eger gorusmek mumkun olursa, sizde uygun gorurseniz daha fazla yardimci olmak isterim..