[LINUX:18852] Linux Cd'leri bedava verilmeli.

From: Ozbek (ozbek@gis.net)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 20:31:05 EEST

Merhaba,

Turkiye Linux kullanici grubunun web sayfasina baktim,
burada Lnux Cd'leri para karsiligi Turkiye'nin heryerine
postalanir deniliyor. Bu oldukca iyi bir servis
ve Cd fiyati oldukca makul.

Butun bu iyi yonlerine ragmen bu sistemin tek basina
Turkiye'de Linux kullanimi arttiracagini hic sanmiyorum.
Linux Cd'lerini bir sekilde Binlerce sayida basip
isteyenlere dagitilmasi gerekli. buyuk olasilikla
dagitilan Cd'lerin pek cogu kullanilar tarafindan
once alinacak, daha sonra cope atilacak. cok az
bir yuzdesi bu sistemi kurmayi, internet'e baglanmayi
becerebilecek. Belki yuzde 10, belki yuzde 5.
ama yine de bu yontem disinda Linux'un Turkiye'de
yayginlasmasini saglamanin baska yolunu gormuyorum.

Bos bir CD-R media yaklasik 27cent civarina dustu.
yani bir adet kopyalan makinanin var oldugunu farz
edersek tanesi 27cent'e bir Linux CD'sini yaratabiliriz.
her katilan show'da direk olarak elden bu Cd'ler
show'a girenlere verilmeli. uzerinde nasil
kurulacagi ve internet'e nasil baglanilacagi,
nasil Linux tartisma listesine katilacagi,
Linux'un kisa tarihcesi, Turkiye'de su an var
olan Linux kullanicilarinin yaklasik toplami olmali.
ayrica verilen Cd'nin baskalari ile problemsiz
sekilde paylasilabilecegi, bu sistemin tamamen
parasiz oldugu, windows sistemlerine gore
cok daha guvenilir oldugu yazmali.. ayrica,
staroffice bu Cd'nin uzerinde olmali..

eger kullaniciya, internet'e erisme yolu,
turkce word processor kullanma imkani,
ucretsiz destek(bu liste vasitasi ile),
yazdigini print etme yolu, verirseniz belli
bir miktar Linux kullanmaya basliyacaktir.

oncelikle tek bir CD'de tum bunlarin
toplanacagi bir Turkce surum hazirlanmali..

bu surum'un acayip derecede kolay install
edilen bir sey olmasi gerekli..

daha sonra yilda en az 10,000(on bin)
CD'nin dagitimina gecilmeli.. bu Cd'ler
tek kurus alinmadan verilecek...
ilk bes yuz CD yaklasik 135 dolara mal
olacak, ben bu parayi kendi cebimden
vermeye raziyim, Linux kullanici grubunun
bu parayi "match" etme karsiliginda..

yani eger ilk 500 Cd'yi Turkiye linux
kullanici grubu bedava vermeye razi
olursa, ben bu miktari ikiye katliyacagim.
(500 CD'de ben verecegim.) Toplam bin
CD'yi bedavaya dagitirsak hem iyi bir
cikis yapmis oluruz, hem de soyledigim
gibi bence Turkiye'de Linux'un yayginlasmasinin
tek yolu bu...

Turkiye Linux grubu yoneticileri, bana ne dusundugunuzu
yazin lutfen. (bu konu teknik olmadigi icin,
isterseniz hemen liste disina alabiliriz.)
ben bu listenin hem Linux'un teknik konulari
icin hem de Linux'un Turkiye'de yayginlasmasini
arttirmak icin kullanilmasindan yanayim ama
yine de siz bilirsiniz.

Saygilar
Oktay Ozbek