[LINUX:18836] Re: Partitionlar gitmis

From: Ozbek (ozbek@gis.net)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 16:26:42 EEST

1inci soruya yanit: yeni Linux dagitimlarinda Partition table'ini
"kurtaran" bir takim utility'ler gordum. ben kullanmadigim
icin ne derece basarili bir program bilmiyorum.
Suse dagitimda boyle bir utility vardi.(gozume carpti..)
eger siz bulamazsaniz belki ben bulur ismini size gonderirim.
bunun icin orijinal partition table'i ucan diskin
yeniden kullanilmamis olmasi gerekir.

2inci soruya yanit: partition'lar root yetkisine sahip herhangi
bir program veya kullanicisi tarafindan "silinebilir".
Telnet, rlogin vesaire farketmez, bir kere root olunca sistemde
istedigini yapabilirsin, buna partitionlarin ucmasi dahil.
(o yuzden sistem guvenliginde root'un korunmasi cok onemli..)

Saygilar
Oktay Ozbek