[LINUX:18835] Re: off topic

From: Ozbek (ozbek@gis.net)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 16:25:12 EEST

Orasi Turkiye oldugu icin zaten "uzmanlik" isi zor..
kucuk organizasyonlarda bir kisinin pek cok isi ayni anda
yapmasi normaldir, bu sadece Turkiye icin degil
dunyanin heryerinde gecerli, eger bir firma ancak
belli sayida teknik elemana maas verebiliyorsa tabiiki
elindeki elemanin pekcok seyi ayni anda yapmasini isteyecek.
bunda ne kotuluk, ve ne gariplik var anlamadim?

eger isi begenirsen calisirsin, begenmezsen calismazsin,
kimse zorla calistirmaz kimseyi!

sadece dar bir alanda konusunun uzamani olan kisi de
gider cok buyuk bir sirkette calisir, sadece uzmani
oldugu konuda calismaya devam eder. Kucuk sirkette
calisan kisi pekcok isi yapar, belki yaptigi islerin
hicbirisinde uzman konumunda degildir ama yine de
isler yurur. (bu ekonominin en temel kurali.)
birisi pek cok isi yapabilen diye ilan verdi
diye o insanin uzerine yuklenmenin ne anlami var
anlamiyorum. adam diyorki: su su ozelliklere
sahip olan birisini araiyorum, isteyen su adrese
basvursun.o kadar basit. is ilani verme
ozgurlugu yok mu bu memlekette??

ayrica yazilanlari yapmak icin superman olmak gerekmiyor,
istersen ben sana gercek anlamda abartilmis is ilanlari
gondereyim. 3 sayfa giden tamamen ilgisiz abur cubur
ile doldurulmus ilanlar gordum, soz konusu olan
ilan ise bence gayet mantikli ve tutarli.
bu kadar issizlik oranin yuksek oldugu bir ulkede
"is ilani verene" yuklenmek cok garip ve cok komik!

Saygilar
Oktay Ozbek