[LINUX:18674] Re: telnet

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 10 Aug 2000 - 19:14:45 EEST

Selamlarr.
On Thu, 10 August 2000, "omer eraslan" wrote:

> olarak şimdide telnet olayına merak sardım.Kısaca aklıma takılanlar
> şunlar.
>1-telnet programı olarak windowstaki telent programı yeterlimidir.

Eger renk, delete tusu vs. istemiyorsaniz yeterlidir. Daha fazlasi icin internete bir goz atin.

>2-eger windows kurlu bir makinadan bu programı kullanarak linuxteki bir makineye baglanacaksam linuxteki ayarlar nasıl olmalaıdır veya bir başka degişle linuxte bu hangi programla sağlanır.

Cogu dagitimda bu is icin inetd+telnetd (in.telnetd) kullanilir. inetd.conf ve services dosyalarinda uygun ayarlar genelde hazir olarak bulunur.

>3-telnet baglantısı kurluarak yapılan baglantıyla neler yapılabilir

Console (text modu, X gibi grafik olmayan) modunda her sey yapilabilir. Eger terminal prg. uygunsa (X-terminal) xwindows bile calisabilir.

>4-benim şu anda linux veya windows  üzerinden telnet kullanarak baglanabilecegim server, pc varmıdır.

Teorik olarak, Internet uzerindeki Tum Linux, BSD, UNIX, Solaris, IRIX makinalarinin tamamina baglanabilirsiniz. Tabii adminler telneti kapatmamissa ! Telnet ile herseyi yapabileceginiz icin kimse makinesinde yabanci parmaklar istemez, bu nedenle ya telnet kapalidir, ya da sizden istenecek kullanici adini size soylemezler. Eger merakli iseniz, kendi makinenizi internete baglayin. IP'sine bakin. (ifconfig ile) Gidip baska bir makineden telnet ile kullanin. Ama root ile telnet, ftp vs. olmayacagini hatirlayip, baska bir kullanici acmayi unutmayin.. Eger bu uzun is diyorsaniz, kendinize telnet yapin. 127.0.0.1 adresi her zaman kendi makinenizi gosterir:

telnet 127.0.0.1

Saygi ve sevgiler..