[LINUX:18673] Re: linux disi...Kablo sorunu..

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 10 Aug 2000 - 18:54:10 EEST

On Thu, 10 August 2000, Mustafa Ogun wrote:

> cok tesekkur ederim mavi ile yesilin yerlerini
> degisterdigimde daha iyi bi sonuc alacagimi baska
> yerlerden de duymustum demek ki dogruymus. peki kafama
> takilan son nokta; kablonun iki ucunda da ayni islemi
> yapacaksam her tel 'in direnci farklimi ki performans
> da farkli olsun? yoksa bir uc normal dizilecek de
> diger uc da mavi ile yesil yer degistirecek?
> selamlar...

Selamlar..
Renk vs. onemli degil.. Mavi ve MaviBeyaz bir sarmal. Y/YB diger sarmal vs. Onemli olan RX ve TX icin birer sarmal kullanilmasi. Cunku twisted pair sisteminde bunlarin birbirlerini ekranlayip EMI parazitlerden daha az etkilenmesini ve RF I$IMASINI en aza indirmek icin gereklidir.

TX+ 1
TX- 2
RX+ 3
RX- 6
Bos olanlar, telefon sinyali icin ayrilmistir aslinda. Fakat EMI nedeniyle 10Base100 aglarda kesinlikle kullanilmaz. Buralari toptan bos birakabilirsiniz, fakat kablo yerlestirmeniz zor olur. Benim testlerimde buralari bos olarak yaklasik 200m sorun cikarmadi.

TX Giden bilgi, RX gelen bilgi. Bu durumda HUB Ne yapiyor ? Gelen RX tarafini digerlerinin TX tarafina, TX tarafini da digerlerinin RX tarafina bagliyor. Boylece A eth. cikan (TX) diger ethernete gelen (RX) olarak giriyor. Eger HUB Takmazsaniz RX ve TX uclarini birbirine baglarsiniz. Hangi renk degil hangi sarmal kullanildigi onemlidir. RF sinyalleri, gittikleri kablonun rengine bakmaz. Eee o zaman ? Eger baglantiyi renkler kolayca farkedilecek sekilde yaparsaniz, bakim ve kurulum islerini daha kolayca yaparsiniz. Renkler Halka seklinde ikinci bir sarmal olusturur, bu sarmalin ornegin karsilikli iki alt sarmalini kullanacak olursaniz, kablo diger kablonun uzerinde kalir, jacka yerlestirme zor olur. Uc boylari ayni kalmaz ikinci bir traslama gerekir vs. Yani renk sirasi daha ziyade ergonomi ile ilgilidir. Aradan cikan ipin ne ise yaradigini ise hala bilmiyorum. Sanirim imalat esnasinda kullaniyor.. Tavsiye edilen baglantilar icin

http://www.hwb.acc.umu.se/menu_Cable.html#Networking

adresine bir goz atin. Burada pek cok kablonun nasil baglanacagina dair enteresan bilgiler mevcut..

Saygi ve sevgiler..