[LINUX:18516] Re: Bolumlendirme(Partitioning) ?

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Sun 06 Aug 2000 - 23:09:12 EEST

--- Haluk DUMAN <HalukDUMAN@go.to> wrote:
> yazdiklarini denedim, hakliymissin, tesekkur ederim.
 Birsey degil :)

> ama bir sorun daha var? mandrake 7.0-2 var elimde ve
> kurmaya kalktigimda
> bu partisyonlara degil kendi olusturacagi baska
> partisyonlara kurmaya
> kalkiyor! bunu nasil asabilirim? ve mandrake nin
> olusturdugu partisyonlarin
> icinde swap ve " / " dan baska " /boot " ve " /home
> " var!. bunlar sartmi?

  kendi olusturacagi mi ? sanirim sen otomatik kurulum
yapmaya calisiyosun. Bence yapma. expert kurulum yap,
ne yaptigini gorursun :) simdi tek ihtiyacin olan bir
tane swap ve bir tane linux native partition. Mandrake
in otomati yaptigi partitionlara farklı directoryler
koymasi da aslında iyidir. Isletim sistemini update
ettiginde, veya goctugunde /boot ve /home dizinleri,
partitionlari ayri oldugu icin zarar gormez. Ama bu
sanirim server vs kurucaksan ve yedekleyemeyecegin bi
ton data olursa buralarda gecerli. Sanirim linux a
yeni basladin. Mandrake de expert le kurulum yap, 1
swap 1 native sec, native i " / " olarak mount et,
butun sistem orda olsun, daha sonra linux bilgin
artinca istedigin partition yapisini secebilirsin.

not : /boot ve /home mandrake in icinde zaten var,
butun linux larda. Onlari ayri bir partition icine
koyarak, bir format aninda silinmesini onluyor.