Re: [LINUX:9865] quota

Subject: Re: [LINUX:9865] quota
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 26 Oct 1999 - 16:00:10 EET DST

At 03:38 PM 10/26/99 +0300, you wrote:

Yapmak istedigim tam anlamıyla su. Kullanıcılara 5MB dan fazla e-mail gelmesini
istemiyorum. Bunun için aşagıdaki ornek dosya icin bolumlerden hangisine bu
sınırı yazmam gerek. Ben 4une de yazıyorum bilincsiz olarak.

> Quotas for user fatihb:
> /dev/hda2: blocks in use: 3, limits (soft = 0, hard = 0)
> inodes in use: 3, limits (soft = 0, hard = 0)

blocks in use bolumune soft ve hard'a 5000 yazmaniz yeterli. tum kullanicilar
icin tek tek edit etmenize gerek yok, birine yapin, digerlerini,

edquota -u kullanici1 -p kullanici2

yazarak ozelliklerini oteki kullaniciya gecirin. bunu ufak bir for dongusu ile
tum kullanicilara tek bir komutla yapabilirsiniz.

                                                                Doruk